Pinterest, knudepunktet for inspirationssøgning

/Annoncering ydelse

96% af Pinterest-brugere benytter platformen til at undersøge nye potentielle køb og løsninger. Den fungerer således i højere grad som en søgemaskine eller et opslagsværk. Det betyder også, at dine annoncer møder målgruppen i et helt andet psykologisk mindset end på de resterende sociale medier, hvilket skaber et stort potentiale for dig som annoncør.

“Folk bruger Pinterest til at søge efter inspiration. Det kan derfor, med den rette ekspertise, gøres til et vigtigt led i både top- og bottom funnel aktiviteterne.”

- Oliver, Paid Social Specialist

Et framework der skaber resultater

Brands kommer ikke længere sovende til succes på sociale medier. Øget konkurrence, algoritmeændringer og dalende performance tvinger brands til at tænke kreativt og arbejde databaseret.
Fase 1
Vi analyserer jeres sociale medier og øvrige digitale tilstedeværelse og udformer derigennem en klar strategi.
Fase 2
Vi påbegynder indholdsproduktionen, udformer målgrupper, budskaber og påbegynder den reelle eksekvering.
icon_noun_Repeat_834889
Fase 3
Vi analyserer vores indsats og resultater holdt op imod jeres KPI’er, og opstiller nye målsætninger.
Fase 4
Vi optimerer vores indsats på baggrund af dataene og skalerer vores aktiviteter.
En databaseret tilgang sikrer maksimalt udbytte af dine annoncekroner, måned efter måned.
Menneskelig kreativitet giver visuel kontekst til dataene og garanterer effektfulde annoncer, der skærer igennem støjen.
En dyb forretningsforståelse og bred erfaring fra flere industrier og brancher giver dig de bedste performance-vilkår.

En platform til opdagelse (og vækst)

98% giver udtryk for, at de prøver nye ting, som de opdager gennem Pinterest, sammenlignet med 71% på andre sociale medier. Samtidig siger 87%, at Pinterest har hjulpet dem med en købsbeslutning – de reagerede altså på de oplysninger, de opdagede på platformen.

Løbende dataindsamling og optimering

Data er dét, der binder værket sammen i alt vi laver, og Pinterest er ingen undtagelse. Vi indsamler løbende data fra vores indsats og fremsender månedlige rapporter, så du kan følge med i udviklingen.

Er Pinterest for alle?

Det er hovedsageligt B2C-virksomheder, der benytter sig af Pinterest annoncering, men det betyder ikke, at B2B ikke kan være med. For arkitektfirmaer og designere kan Pinterest eksempelvis fungere som en interesseskabende digital portefølje, når deres målgrupper søger inspiration. Om Pinterest er et match for netop din virksomhed, handler i sidste ende om din målgruppes tilstedeværelse på platformen, samt om dit produkt eller ydelse passer ind i universet.

Vores kompetencer

Klar til at høre mere?

Lad os finde den rette kontaktperson til dig

Hvis du udfylder dine data, så finder vi den rette kontaktperson til dig, som ringer dig op, så hurtigt som muligt.