Ressourcer

5 grunde til at din virksomhed bør være på TikTok

Tiktok five

Indholdsfortegnelse

Hvis du inden for de seneste par år har haft adgang til TV, internet og medier generelt, så har TikTok med garanti været et ord, du har stiftet bekendtskab til. Selv hvis du ikke selv er aktiv bruger på platformen endnu, så er det netop dette medie noget, der er på alles læber. 

Først var det Facebook, så Instagram, Snapchat og nu TikTok, som ligger på førstepladsen over det sociale medie med flest daglige aktive brugere. TikTok er den nye trendy dreng i klassen over sociale medier, og ligesom at antallet af brugere stiger stødt hver måned, så er der også flere virksomheder, som har fået øjnene op for netop denne platform. 

I dagens digitale verden er det vigtigt for virksomheder at være til stede på de sociale medieplatforme, hvor deres målgruppe befinder sig. En platform, som i stigende grad er blevet populær blandt yngre brugere og influencerne, er TikTok. Med mere end 1 milliard aktive brugere på verdensplan er TikTok nu en af de mest downloadede apps, og det er blevet en vigtig platform for virksomheder at overveje at have en tilstedeværelse på. I dette indlæg vil jeg give 5 grunde til, hvorfor din virksomhed bør være på TikTok og hvordan det kan hjælpe dem med at nå ud til deres målgruppe på en sjov og engagerende måde.

#1 Ram din målgruppe hvor de er 

TikTok er en af de mest populære sociale medieplatforme med mere end 1 milliard aktive brugere, primært fra den yngre generation. Hvis en virksomhed ønsker at nå ud til og engagere sig med et yngre publikum, er TikTok et vigtigt sted at være til stede.

TikTok har mere end 1 milliard aktive brugere på verdensplan. TikTok har en bred brugerbase, men det er primært populært blandt yngre generationer. Ifølge en undersøgelse fra Statista i 2021, er de mest aktive brugere på TikTok i aldersgruppen 10-29 år, hvoraf den største andel er i aldersgruppen 10-19 år. Således er TikTok en social medieplatform, som er især populær blandt teenagere og unge voksne. Det er dog også værd at bemærke, at der er en stigende interesse fra ældre generationer, og at TikTok er begyndt at tiltrække brugere fra en bredere aldersgruppe. Ligesom vi har set med andre medier, så er den yngre generation altid de første til at følge med på trenden og efterhånden vil den ældre generation med. 

#2 Mulighed for at eksperimentere med kreativt og underholdende indhold

TikTok er kendt for at skabe indhold, der med lynets hast kan gå viralt og opnå flere hundrede tusinde visninger på kort tid. Brugerne ser i høj grad platformen som en underholdningsplatform og hvis du som virksomhed kan producere kreativt og engagerende indhold, kan det spredes hurtigt og nå et stort publikum på kort tid. 

På TikTok er der en bred vifte af forskellige typer indhold, der er populære, men nogle typer indhold skiller sig ud mere end andre. Her er nogle af de mest populære typer indhold på TikTok:

  • Dans og musik: Dans og musik er en stor del af TikTok, og dansetrends og udfordringer er ofte set på platformen.
  • Komedie: Komedieindhold er også meget populært på TikTok. Brugere laver ofte sjove videoer, hvor de parodierer eller skaber sjove situationer.
  • Uddannelse: TikTok er også blevet en platform for at lære og opdage nye ting. Korte videoer, der demonstrerer eller forklarer et koncept på en sjov og engagerende måde, er blevet populære.
  • Skønhed og mode: Skønhed og modeindhold er også en populær genre på TikTok. Brugere deler ofte tutorials og viser deres makeup- eller stylingrutiner.
  • Dyr: Søde og sjove videoer af dyr, især hunde og katte, er også meget populære på TikTok.

Det er vigtigt at bemærke, at TikTok er en platform, hvor kreativitet, autenticitet og originalitet værdsættes, og der er plads til mange forskellige typer indhold, så længe det er underholdende og engagerende. 

#3 Opnå større synlighed for dit brand

TikTok kan hjælpe en virksomhed med at øge sin synlighed og skabe opmærksomhed omkring sit brand. Virksomheden kan bruge platformen til at dele sjove og interessante videoer, som kan hjælpe med at differentiere sig fra konkurrenterne.

#4 Lavere priser

TikTok er stadig relativt nyt for virksomheder, så der er stadig muligheder for at skille sig ud fra mængden. Hvis en virksomhed begynder at skabe indhold på TikTok nu, kan de blive en af de første i deres branche til at udnytte platformens potentiale.

Ligesom andre sociale medier som Facebook, Instagram, Snapchat og Pinterest, så er det TikTok også bygget op som en auktion. Det vil sige, at højeste bud vinder. Og når der er mange om buddet, stiger prisen. Og fordi at der netop ikke er mange annoncører på TikTok, så er det billigere at annoncere. Som annoncør betaler du for at få din annonce vist til brugerne. Dette afregnes i CPM (Cost Per Mille), som er prisen for 1000 visninger. Afhængigt af din kampagnemålsætning og målgruppe, vil du opleve at CPM er 5-10 gange lavere på TikTok end på Facebook og Instagram. Du får altså meget mere for dine annoncekroner. 

#5 Opbyg tillid hos brugerne med upoleret og autentisk indhold

TikTok er kendt for at være en platform, hvor autenticitet og ægthed er værdsat. Hvis en virksomhed kan skabe en ægte og autentisk tilstedeværelse på TikTok, kan det hjælpe med at opbygge tillid og loyalitet blandt dens følgere.

Nyhedsbrev

Nordic Social er blevet en del af det prisvindende performance marketing-bureau s360!

Det betyder, at vi ud over vores eksisterende services inden for sociale medier nu også kan tilbyde en bred vifte af andre tjenester inden for digital markedsføring, såsom SEO, Google Ads og meget, meget mere.

For at høre mere er du velkommen til at kontakte Director og Co-founder, Alexander Morabbi. Du kan enten udfylde formularen nedenfor eller fange ham via E-mail eller +45 42760647.