Dhaba får ROAS på 1.679% med paid social

/Kundecase

Scroll ned

Kunde
Kompetencer
Facebook annoncering

PPC kampagner

Opsummering af casen

Siden juni 2020 har vi hjulpet den indiske restaurantkæde Dhaba med at øge antallet af takeaway- og bordbestillinger. Vi har ageret social media partner for Dhaba og bl.a. været ansvarlig for annoncering på sociale medier samt sparring ift. konverteringsoptimering og content. Efter et par måneder, der blev brugt på at knække koden, har vi leveret følgende resultater:

1.741%

ROAS på takeaway

23,38 kr.

CPA for takeaway

1.576%

ROAS på bordbestillinger
Da vi overtog annoncekontoen lå den samlede ROAS på under 1.0. I følgende graf ses udviklingen i ROAS under forløbet. Stigningen i gennemsnitlig ROAS per måned ligger på 290% siden opstart.
ROAS (MoM) Udviklingen i ROAS pr. måned for hhv. takeaway, bordbestillinger og sammenlagt.
“Det er en fornøjelse at arbejde med Nordic Social. Der er ingen tvivl om, at Dhabas markedsføring har udviklet sig positivt, i forbindelse med kyndig vejledning og kontinuerlige forbedringer gennem samarbejdet. Det har uden tvivl givet et større reach, klik og generel engagement, på vores medier, at vi har haft et hold bag os, der har vidst hvad de foretog sig. Vi fortsætter samarbejdet med oprejst pande og blod på tanden.”
– Amalie Norstef, Marketing

Situationen inden opstart af samarbejdet

Dhaba-kæden, der ejes og er grundlagt af Safi, har 7 restauranter samt 4 gadekøkkener på Sjælland, og er allerede veletableret og elsket af de loyale kunder.

Før de kom til os, havde de ikke gjort meget indenfor digital markedsføring. Dog var de udstyret med en solid følgerskare på Instagram og Facebook. De kom til os med et mål om at udvide kundebasen, for at udnytte alle restauranters fulde kapacitet.

Dhaba har altid været gode til at producere content inhouse, men har ikke været i stand til at distribuere dette content på bedste vis. Derfor søgte de en partner, der kunne tage deres content i brug, og distribuere det til de rigtige personer.

Udfordringen

Vi satte et mål om at få flere kunder til at få øjnene op for Dhaba. Ikke fordi, at de ikke havde kunder, men fordi de havde restauranter, hvor der var uudnyttede vækstpotentialer. Fokus skulle derfor lægges på de restauranter og de tidspunkter, hvor der var plads til at få flere kunder igennem.

Med et godt koncept, velsmagende mad og en høj genbesøgsrate var den primære opgave at tiltrække nye kunder. Erfaringen er nemlig, at Dhaba’s kunder har en høj livstidsværdi, fordi størstedelen bestiller mere end blot én gang.

Derfor blev målet at øge antallet af førstegangsbesøgende og -bestillende samt at genaktivere tidligere kunder, der ikke har købt fra Dhaba det seneste stykke tid. Alt sammen med målet om at øge omsætningen uden at gå på kompromis med indtjeningen. Den vigtigste KPI var en ROAS på min. 500% for at være breakeven allerede ved første køb.

Andre målsætninger inkluderede:
  • En forøgning af gæsternes livstidsværdi (genaktivering af gæster).
  • Et øget brandkendskab blandt målgruppen.
  • Flere takeaway-bestillinger på underbesøgte lokationer.
  • Flere bordbestillinger på underbesøgte lokationer.

Hvordan greb vi opgaven an?

Vores første opgave var at finde frem til i hvor stor en radius fra en given restaurant, kunderne er villige til at bestille mad og booke bord fra.

Efter det var fastslået og bestemt ud fra en CPA, fastsatte vi en radius for hver restaurant, hvor vi ville køre annoncer. Push-annoncerne blev lokaliseret, så afsender blev den lokale Dhaba-side og ikke blot Dhaba generelt.

Målgrupperne er udover geografisk lokation bl.a. defineret ud fra:
  • Interesser i mad.
  • Interaktioner med sociale medier.
  • Ønskede handlinger på hjemmeside og booking- samt takeaway-system.
Da Dhaba ikke tidligere havde kørt annoncering på Facebook gik de første par måneder med at teste hvilke budskaber, der ræsonnerede bedst hos målgruppe. Efterhånden, som vi (gennem løbende tests) blev klogere, udarbejdede vi en granulær struktur, der følger målgruppen hele vejen fra første møde med Dhaba’s annoncer til en konvertering – og igen post-køb.

Annoncetekster blev i starten udarbejdet i tæt samarbejde med Dhaba for at ramme deres tone-of-voice, og i takt med, at vi med løbende tests af budskaber og formater har sporet os ind på, hvad der virker, står vi nu for alt tekstforfatning.

Resultatet

Selvom Dhaba har en høj livstidsværdi, lykkedes det os, at skabe sideløbende med en profitabel ROAS allerede for førstegangsbestillinger – uden at måle på livstidsværdien.

Nu sidder de solidt på markedsføringen i lokalområdet, hvor deres annoncer er blevet vist knap 2,6 mio. gange.

Dette har resulteret i følgende resultater:
  • ROAS på 1.814% på takeaway-bestillinger
  • Takeaway-bestillinger til 22,53 kr. / stk.
  • ROAS på 1.493% på bordbestillinger
  • Bordbestillinger til 36,72 kr. / stk.
Efter vi har knækket koden og har bredt kendskabet til Dhaba ud til lokalområderne, består opgaverne nu primært af at opsætte nye annoncer – baseret på resultater og analyser af tidligere annoncer – for at undgå creative fatigue, fortsætte med at være relevant for målgruppen og fortælle om Dhaba’s nyheder og lækre, skiftende menuer.
Gennemsnitlig CPA - Gennemsnitlig pris pr. konvertering for hhv. bord- og takeaway-bestillinger.

Vil du opleve lignende resultater?

Hos Nordic Social hjælper vi en lang række virksomheder med både betalt annoncering, håndtering af sociale medier, content til sociale medier, og community management – vi er altid åbne over for at møde nye mennesker og brands!

Hvis du gerne vil have en uforpligtende vurdering af din virksomheds potentiale på sociale medier kan du anmode om en gratis analyse. Tag kontakt til Alexander Morabbi Wulsch (Partner & CMO) på 42 76 06 47 eller alexander@nordicsocial.dk for at høre mere om casen.

Klar til at høre mere?

Kontakt os her eller find vej til vores kontor.

Du er i godt selsskab.

Klar til at høre mere?

Lad os finde den rette kontaktperson til dig

Hvis du udfylder dine data, så finder vi den rette kontaktperson til dig, som ringer dig op, så hurtigt som muligt.