Sådan brugte MENY deres medarbejdere til at få 10.000 følgere på TikTok på 2 måneder

/Kundecase

Scroll ned

Kunde
Kompetencer
TikTok håndtering

Opsummering af casen

Siden august har vi samarbejdet med MENY, og som de første har vi introduceret dagligvarekæden til TikTok-arenaen.

Under samarbejdet har vi hjulpet med opsætning af profilen, indholdsproduktion samt dag-til-dag håndteringen af deres community, hvilket bl.a. har resulteret i 10.000 følgere de to første måneder.

Læs mere om samarbejdet med MENY nedenfor:

+2.000.000

visninger på TikTok

Fra 0-10.000

følgere på TikTok

+160.000

likes på TikTok

+10

unikke månedlige videoer

+739.000

visninger på 1 opslag

+10.300

kommentarer på TikTok

“Det er vigtigt for os at være tilstede på de platforme, hvor vores målgruppe befinder sig. Selvom TikTok i dag primært henvender sig til et yngre publikum, ser vi vores tilstedeværelse som en fremtidig investering.

Vi kan gennem TikTok kommunikere på en sjov og anderledes måde, med vores medarbejdere som generelt er centrum for vore videoer. Vi går meget op i at give vores kunder en god oplevelse hos MENY, og det gælder selvfølgelig også på TikTok.

Jeg tror vores succes blandt andet skyldes, at vi kan sætte os i kundens sted, og derfra skabe nogle sjove og relaterbare videoer, som man som forbruger kan nikke genkendende til. Nordic Social har i den grad hjulpet os med at gøre en fantastisk entre på TikTok med mange videoer, der allerede er gået viralt i Danmark.”

- Nina Filtenborg, Marketing Projektleder

Situationen inden opstart af samarbejdet

MENY er Danmarks fødevaremarked, hvor der både er plads til dem, der vil lave mad fra bunden, dem der ønsker fødevarer af høj kvalitet, og dem der foretrækker at overlade madlavningen til andre. 

Hos MENY arbejder mere end 5.500 faglærte MADarbejdere, og kæden har samlet 118 butikker på landsplan.

MENY’s primære målgruppe spænder bredt mellem 17-74 årige, og deres øvrige markedsføringsaktiviteter spænder derfor ligeledes bredt. 

Dog havde MENY et ønske om at henvende sig til en ny målgruppe, herunder børn og børnefamilier, hvorfor valget naturligt faldt på TikTok, der er særligt effektivt til dette publikum. Samtidig så de også muligheden, for at blive first-movers på platformen indenfor deres industri.

@menydk Hey! MENY på TikTok? Ja, den er god nok 🥳 #meny #supermarket ♬ son original - UN CAPS

Udfordringen

I det store perspektiv var der en række opgaver, som skulle løses: Først og fremmest skulle MENY’s profil og digitale tilstedeværelse på TikTok startes op. Dette bestod indledningsvist i at lave en strategi, der både stemte overens med MENY’s brand og platformens præmisser.

Herefter skulle indholdsproduktionen påbegyndes. Indholdet skulle baseres på de helt rigtige trends og koncepter, da netop dette er grobunden for succes på platformen. Begge parter var hertil enige om at teste en masse forskellige retninger af, således at vi bedre kunne forstå præferencerne fra følgerne.

Dertil var det vigtigt for MENY, at skabe et økosystem af trofaste seere, som hver dag kan opleve indhold, der både er sjovt og relevant for dagligvarekæden.

Målet var at etablere en tovejskommunikation fremfor de mere traditionelle kampagner, hvor man blot oplyser eller uddanner modtageren. Derfor blev vi enige om, at intensivere og prioritere community management, for at skabe et forum hvor man kan mødes omkring gode madvarer på en sjov måde.

@menydk Selvfølgelig er de lækre, de arbejder jo i MENY! #meny #supermarket #erhanlækkereller ♬ Pretty young twearkalator - ✨yUh✨

Hvordan greb vi opgaven an?

Vi startede ud med at oprette en TikTok profil som vi fik verified (verificeret).

Det var fra start vigtigt for Nordic Social at tage udgangspunkt i medarbejderen, og de mange gode hverdagssituationer, som kan veksles til sjove videoer og genkendelige scenarier.

For at skabe den helt rigtige stemning, filmer Nordic Social derfor langt størstedelen af videoerne direkte i butikkerne.

Vores tidligere markedsundersøgelser viste bl.a. at humor, underholdning og pranks fungerer godt på platformen. Derfor udarbejdede vi en række dagligdagssituationer, som både medarbejdere fra MENY samt kunderne kan spejle sig selv i når de handler.

Der blev udarbejdet en lang række koncepter, som blev sendt til godkendelse hos MENY. Da der var grønt lys påbegyndte vi indholdsproduktionen.

Allerede fra de første videoer blev postet, gik flere af dem viralt. Netop fordi vi formåede at fange de øjeblikke, som både medarbejder og kunde kan nikke genkende til.

Resultatet

Efter blot to måneder taler resultaterne for sig selv. Vi producerede i alt 27 videoer, som samlet set gav følgende resultater:

  • Mere end 2.000.000 visninger med 0 kr. i spend.
  • Fra 0-10.000 følgere
  • Mere end 160.000 likes
  • Mere end 730.000 visninger på ét opslag

I løbet af de to måneder MENY har været på TikTok, har ingen videoer fået under 10.000 visninger. Det understreger videoernes popularitet og underholdningsværdi, og dermed evnen til at fange målgruppen ved at vise relevant indhold.

Resultaterne er skabt, både gennem valget om at benytte sig af medarbejderne hos MENY, men også gennem intenst arbejde med koncepter, samt research i forhold til trends.

Vil du opleve lignende resultater?

Hos Nordic Social har vi stor erfaring med både organisk håndtering af sociale medier, annoncering, content og community management. Og vi vil rigtig gerne arbejde sammen med dig og dit brand!

Så er du nysgerrig på mulighederne og ønsker en uforpligtende vurdering af din virksomheds potentiale, er du velkommen til at booke en gratis analyse.

Tag kontakt til Alexander Morabbi Wulsch (CMO) på 42 76 06 47 eller alexander@nordicsocial.dk for at høre mere.

Klar til at høre mere?

Kontakt os her eller find vej til vores kontor.

Du er i godt selsskab.

Klar til at høre mere?

Lad os finde den rette kontaktperson til dig

Hvis du udfylder dine data, så finder vi den rette kontaktperson til dig, som ringer dig op, så hurtigt som muligt.