case

Sådan brugte MENY deres medarbejdere til at få 40.000 TikTok-følgere

Meny, tiktok, følgere, employee content
"Det er vigtigt for os at være tilstede på de platforme, hvor vores målgruppe befinder sig. Selvom TikTok i dag primært henvender sig til et yngre publikum, ser vi vores tilstedeværelse som en fremtidig investering. Vi kan gennem TikTok kommunikere på en sjov og anderledes måde, med vores medarbejdere som generelt er centrum for vore videoer. Vi går meget op i at give vores kunder en god oplevelse hos MENY, og det gælder selvfølgelig også på TikTok. Jeg tror vores succes blandt andet skyldes, at vi kan sætte os i kundens sted, og derfra skabe nogle sjove og relaterbare videoer, som man som forbruger kan nikke genkendende til. Nordic Social har i den grad hjulpet os med at gøre en fantastisk entre på TikTok med mange videoer, der allerede er gået viralt i Danmark."
- Nina Filtenborg, Marketing Projektleder

Indholdsfortegnelse

Nøgleresultater

  • Antal visninger: +13.700.000
  • Stigning i antal følgere: 0-40.000
  • Antal likes: +300.000
  • Antal kommentarer: +16.000
  • Antal visninger på 1 opslag: +10.000.000
  • Kompetencer: TikTok håndtering

Opsummering af casen

Siden august har vi samarbejdet med MENY, og som de første har vi introduceret dagligvarekæden til TikTok-arenaen.

Under samarbejdet har vi hjulpet med opsætning af profilen, indholdsproduktion samt dag-til-dag håndteringen af deres community, hvilket bl.a. har resulteret i 10.000 følgere de to første måneder.

Læs mere om samarbejdet med MENY nedenfor:

Situationen inden opstart af samarbejdet

MENY er Danmarks fødevaremarked, hvor der både er plads til dem, der vil lave mad fra bunden, dem der ønsker fødevarer af høj kvalitet, og dem der foretrækker at overlade madlavningen til andre. 

Hos MENY arbejder mere end 5.500 faglærte MADarbejdere, og kæden har samlet 118 butikker på landsplan.

MENY’s primære målgruppe spænder bredt mellem 17-74 årige, og deres øvrige markedsføringsaktiviteter spænder derfor ligeledes bredt. 

Dog havde MENY et ønske om at henvende sig til en ny målgruppe, herunder børn og børnefamilier, hvorfor valget naturligt faldt på TikTok, der er særligt effektivt til dette publikum. Samtidig så de også muligheden, for at blive first-movers på platformen indenfor deres industri.

@menydk Hey! MENY på TikTok? Ja, den er god nok 🥳 #meny #supermarket ♬ son original – UN CAPS

Udfordringen

I det store perspektiv var der en række opgaver, som skulle løses: Først og fremmest skulle MENY’s profil og digitale tilstedeværelse på TikTok startes op. Dette bestod indledningsvist i at lave en strategi, der både stemte overens med MENY’s brand og platformens præmisser.

Herefter skulle indholdsproduktionen påbegyndes. Indholdet skulle baseres på de helt rigtige trends og koncepter, da netop dette er grobunden for succes på platformen. Begge parter var hertil enige om at teste en masse forskellige retninger af, således at vi bedre kunne forstå præferencerne fra følgerne.

Dertil var det vigtigt for MENY, at skabe et økosystem af trofaste seere, som hver dag kan opleve indhold, der både er sjovt og relevant for dagligvarekæden.

Målet var at etablere en tovejskommunikation fremfor de mere traditionelle kampagner, hvor man blot oplyser eller uddanner modtageren. Derfor blev vi enige om, at intensivere og prioritere community management, for at skabe et forum hvor man kan mødes omkring gode madvarer på en sjov måde.

@menydk Selvfølgelig er de lækre, de arbejder jo i MENY! #meny #supermarket #erhanlækkereller ♬ Pretty young twearkalator – ✨yUh✨

Hvordan greb vi opgaven an?

Vi startede ud med at oprette en TikTok profil som vi fik verified (verificeret).

Det var fra start vigtigt for Nordic Social at tage udgangspunkt i medarbejderen, og de mange gode hverdagssituationer, som kan veksles til sjove videoer og genkendelige scenarier.

For at skabe den helt rigtige stemning, filmer Nordic Social derfor langt størstedelen af videoerne direkte i butikkerne.

Vores tidligere markedsundersøgelser viste bl.a. at humor, underholdning og pranks fungerer godt på platformen. Derfor udarbejdede vi en række dagligdagssituationer, som både medarbejdere fra MENY samt kunderne kan spejle sig selv i når de handler.

Der blev udarbejdet en lang række koncepter, som blev sendt til godkendelse hos MENY. Da der var grønt lys påbegyndte vi indholdsproduktionen.

Allerede fra de første videoer blev postet, gik flere af dem viralt. Netop fordi vi formåede at fange de øjeblikke, som både medarbejder og kunde kan nikke genkende til.

Resultatet

Resultaterne er skabt, både gennem valget om at benytte sig af medarbejderne hos MENY, men også gennem intenst arbejde med koncepter, samt research i forhold til trends.

@menydk Ville du dele eller? 🤯 #meny #supermarket #canibaby ♬ Can I – BIG CHON❤️

Vil du opleve lignende resultater?

Hos Nordic Social hjælper vi en lang række virksomheder med både betalt annoncering, håndtering af sociale medier, content til sociale medier og community management – og vi er altid åbne over for at møde nye mennesker og brands!

Hvis du gerne vil have en uforpligtende vurdering af din virksomheds potentiale på sociale medier, kan du anmode om en gratis analyse. Tag kontakt til Alexander Morabbi Wulsch (Partner & CMO) på 42 76 06 47 eller alexander@nordicsocial.dk for at høre mere om casen.

Kontakt

Send os en e-mail

Ring til os

Nyhedsbrev

Nordic Social er blevet en del af det prisvindende performance marketing-bureau s360!

Det betyder, at vi ud over vores eksisterende services inden for sociale medier nu også kan tilbyde en bred vifte af andre tjenester inden for digital markedsføring, såsom SEO, Google Ads og meget, meget mere.

For at høre mere er du velkommen til at kontakte Director og Co-founder, Alexander Morabbi. Du kan enten udfylde formularen nedenfor eller fange ham via E-mail eller +45 42760647.