Vi startede ud med at oprette en TikTok profil som hurtigt blev verified. Strategien var simpel: Undersøg hvilke brands der gør det godt, indsaml data, og skræddersy en strategi til Domino’s Pizza.
Vores tidlige markedsundersøgelser viste at der var 3 typer opslag der performede virkelig godt på TikTok:
- Virale dansevideoer til sange.
- Virale voice-over videoer ud fra et specifikt koncept.
- Underholdende videoer der får folk til at grine.
Samtidigt fandt vi også frem til noget data baseret på forskellige undersøgelser som fortalte os følgende:
- Relaterbare videoer performer godt.
- Humor skal være det bærende element i videoer på TikTok.
- View-time er den vigtigste variabel ift. viralitet
Der blev udarbejdet en lang række koncepter som blev sendt til godkendelse hos vores kontaktperson hos Domino’s Pizza, og da de blev godkendt gik vi igang med at planlægge produktionen.
Under hele forløbet brugte vi over 100 timer på at researche trends, tendenser og data på TikTok. Denne research sikrede os at vi kunne tappe ind i de trends der nu en gang var relevante på platformen på et givent tidspunkt. Da trends på TikTok har en forholdsvist kort levetid (typisk 1-3 uger) var det vigtigt hele tiden at have fingeren på pulsen ift. Virale hashtags, sange og voice-overs.
På en række TikTok shoots blev der produceret mange forskellige videoer, og de bedste blev udvalgt til at blive postet på profilen. Der blev gennemsnitligt afholdt 2 shoots om måneden hvor der blev produceret mellem 5 og 15 stykker content. Videoerne blev tilpasset til TikTok i selve appen.