Sådan vækster Female Invest via paid social

/Kundecase

Scroll ned

Kunde
Kompetencer

Facebook annoncering
Videoproduktion

Opsummering af casen

Female Invest kontaktede os i marts 2020 med henblik på et samarbejde ift. Facebook annoncering. Female Invests primære målsætninger var at få mere trafik til deres hjemmeside og flere medlemmer til deres investeringsplatform. Den sekundære målsætning var at øge kendskabet til Female Invest blandt målgruppen. Under samarbejdet har vi opnået følgende resultater:

+300

nye medlemmer månedligt

+2600

besøgende månedligt

+359.000

eksponeringer månedligt
Trafik fra Facebook Ads til femaleinvest.dk
“Nordic Social er uden sammenligning det bedste markedsføringsbureau, vi har samarbejdet med. Deres arbejde har en høj kvalitet, de har en hurtig svartid på alle henvendelser, og de er gode til at forstå kernen i vores forretning.”
- Anna-Sophie Hartvigsen, Co-founder, Female Invest

Situationen inden opstart af samarbejdet

Female Invest er Skandinaviens største læringsplatform for investering målrettet kvinder. Virksomheden blev startet i 2019 af Emma Due Blitz, Anna-Sophie Hartvigsen, og Camilla Falkenberg. De samarbejder med finansielle institutioner på tværs af landegrænser om at uddanne kvinder og sætte finansiel lighed på samfundets dagsorden. Det der startede som en hobby, har med opbakning fra tusindvis af kvinder på tværs af baggrund, alder og geografi i dag overgået alles forventninger. Med mere end 25.000 deltagere og medlemmer i 30+ lande, kæmper Female Invest for finansiel ligestilling.

Da Female Invest kontaktede os oplevede de en stabil organisk vækst via fokus på content marketing, vidensdeling, thought leadership og webinarer. Female Invest var interesseret i at udforske andre marketingkanaler som var mere skalerbare og kiggede bl.a. På Google Ads, SEO og Facebook annoncering. Da Female Invest til tider kørte kampagner og specielle tilbud gav det super god mening at prøve sig ad med Facebook annoncering. Derfor kontaktede de de os i 2020 med henblik på at drive trafik til deres hjemmeside, erhverve sig flere medlemmer, og øge kendskabet til deres brand.

Udfordringen

Vi kom med ombord som eksterne partnere, for at sikre Female Invests vækst i sign-ups og medlemmer til deres platform. Vi fokuserede derigennem på annoncering på særligt Instagram og Facebook. I den forbindelse skulle Female Invest have produceret nogle nye annoncevideoer i de korrekte formater, specifikt lavet til sociale medier. Kombinationen af verdensklasse videoindhold og professionel annoncering skulle således drive deres vækst i forskellige markeder.

Målsætningerne for samarbejdet var klare:
  • De mest relevante målgrupper skulle udarbejdes i Facebook Business Manager
  • Der skulle laves annoncevideoer der leverede høj performance
  • Trafikken til femaleinvest.com og femaleinvest.dk skulle øges
  • En profitabel ROAS skulle opnås og kunne skaleres (der skulle anskaffes medlemmer)
  • Hele målgruppen skulle eksponeres for Female Invests budskaber
  • Der skulle udarbejdes en skræddersyet marketing tragt (funnel)
Det ultimative mål på sigt var at skabe et setup i Facebook Business Manager der kunne skaleres profitabelt således at strategien kunne kopieres i andre lande.

Hvordan greb vi opgaven an?

Vi startede med at udarbejde en ekstern analyse hvor vi særligt kiggede på lignende virksomheder som havde knækket koden i andre markeder. Særligt faldt vi over en del amerikanske investeringsplatforme som var målrettet kvinder. Vi lavede dybdegående analyser af deres kreativer og annoncetekster, og kiggede i Facebooks annoncebibliotek for at se hvilke annoncer der havde kørt længst og dermed performede bedst.

Vi producerede en række video-kampagner specifikt rettet mod annoncering på Facebook og Instagram, som havde til formål at informere om Female Invests koncept, og konvertere den øgede trafik til medlemmer. I annoncevideoerne havde vi fokus på stifterne af virksomheden som forklarede om platformen, og specifikke tilbud. Videoerne blev filmet således at de kunne bruges til de forskellige placeringer, således at videoerne til Facebook og Instagram feed blev eksporteret i 4:5 og videoerne til Stories blev eksporteret i 9:16.

Alle videoerne blev lavet baseret på eksisterende data fra lignende cases, og tidligere learnings. Videoerne opfyldte også alle Facebooks krav og anbefalinger såsom 20%-reglen, 15-sekunders varighed, SRT-undertekster, overlays og call-to-actions (CTA). Videoerne blev udarbejdet enten med fokus på en paint-point eller USP vinkel.
Videoannoncerne som blev udarbejdet for Female Invest øgede markant Facebooks gennemsnitlige rangering af kvalitet for deres annoncer. Dette førte til en lavere CPM og derfor også en lavere CTR. Under samarbejdet blev det til i alt 1.797.000 eksponeringer over 6 måneder.
Totale eksponeringer for Female Invest via Facebook Ads
Udover de nye annoncekreativer blev der også udarbejdet en lang række målgrupper baseret på data fra Facebook Business Manager og Google Analytics. Disse målgrupper blev testet mod hinanden og der gik under 30 dage før de bedst performende målgrupper blev lokaliseret. Det var tydeligt at de bredere målgrupper fungerede bedst, hvilket er noget vi ser oftere og oftere i takt med Facebooks algoritme bliver klogere.

Den tredje afgørende faktor for vores succes med Female Invest var den skræddersyede marketingtragt (funnel) vi udarbejdede. Baseret på Google Analytics og Facebook Pixel data distribuerede vi det månedlige annoncebudget ift. Funnelen således at distributionen passede perfekt med trafikken. Vi oprettede vores 4-step funnel og lavede unikke annoncer til hvert step i vores funnel, tilpasset med de relevante budskaber såsom USP’er, social proof, pain points og brand positionering.

Resultatet

Da vi knækkede koden på content, målgrupper og kampagnestrukturen begyndte vi sammen at se resultaterne for arbejdet. Tallene taler for sig selv:
  • Gennemsnitligt 300 medlemmer månedligt
  • Gennemsnitligt 2600 månedlige besøgende
  • Gennemsnitligt 359.000 eksponeringer om måneden
Nu når målsætningerne for Facebook annoncering som marketing kanal er opnået er det næste skridt at arbejde hen imod international skalering af kontoen.

Vil du opleve lignende resultater?

Hos Nordic Social hjælper vi en lang række virksomheder med både betalt annoncering, håndtering af sociale medier, content til sociale medier, og community management – vi er altid åbne over for at møde nye mennesker og brands!

Hvis du gerne vil have en uforpligtende vurdering af din virksomheds potentiale på sociale medier kan du anmode om en gratis analyse. Tag kontakt til Alexander Morabbi Wulsch (Partner & CMO) på 42 76 06 47 eller alexander@nordicsocial.dk for at høre mere om casen.

Klar til at høre mere?

Kontakt os her eller find vej til vores kontor.

Du er i godt selsskab.

Klar til at høre mere?

Lad os finde den rette kontaktperson til dig

Hvis du udfylder dine data, så finder vi den rette kontaktperson til dig, som ringer dig op, så hurtigt som muligt.