Kort om Tiimo
Timo er en dansk tech-virksomhed som har udviklet en daily planner app, designet med neurodiversitet i fokus. App’en hjælper folk med ADHD og Autisme med at planlægge og holde fokus på daglige opgaver, men også personer som blot ønsker mere struktur.
Timo forenkler tidsstyring og opbygning af fokus i dagligdagen med et intuitivt og visuelt design.
Nordic Social har hjulpet Tiimo med at drive installationer af deres app siden 2022. Siden da har Tiimo rejst 3 millioner euro til at finansiere yderligere vækst.
Opsummering af case
Tiimo ønskede primært at skalere deres tilvækst af downloads og betalte brugere. De så TikTok som en potentiel kanal til at nå deres målgruppe i tillæg til deres eksisterende annonceringskanaler. Nordic Social hjalp Tiimo med at øge mængden af relevante downloads fra TikTok, som i appen konverterede til deres betalte premium-plan.
Nøgle resultater
- 45.000 App downloads fra ny kanal (TikTok)
- Betydelig reduktion af Cost Per Install
Strategi
Content er ofte alfa-omega for at have succes på TikTok.
Dette var derfor omdrejningspunktet i samarbejdet, hvor der blev dykket ned i forskellige typer af budskaber, creators og segmenter. Vi benyttede primært neurodivergente creators og influencers, som snakker ind i de udfordringer det kan medbringe i ens dagligdag at have autisme eller ADHD.
Vi valgte ikke at afgrænse os til dette segment specifikt da vi så at potentialet også var stort udenfor det neurodivergente segment.
Vi forsøgte os derfor med content og creators som havde fokus på generel struktur i hverdagen, og målrettet imod studerende som ønskede at planlægge deres dagligdag. Dette gjorde at målgruppen ikke blev for snæver og var en betydelig faktor for de mange app downloads.
“Neurodivergent” er et udtryk, der beskriver individer, hvis neurologiske udvikling og funktion er atypisk. Udtrykket er nu bredt anvendt til at omfatte mennesker med for eksempel autisme, ADHD, dysleksi, og andre og neruopsykologiske eller psykiatriske tilstande. Den underliggende ide bag begrebet “neurodivergens” er, at disse forskelle er naturlige variationer i den menneskelige hjerne, snarere end defekter eller lidelser, der skal kureres eller rettes. Mange mennesker, der identificerer sig som neurodivergente, ser deres divergens som en integreret del af deres identitet.
Eksekvering
Ved begyndelsen af vores samarbejde etablerede vi Tiimos TikTok Ads Manager og Business Center. Herefter integrerede vi appen ved hjælp af et af TikToks tredjeparts værktøjer. Dette gjorde det muligt for os at inkludere appen i systemet og opnå en mere præcis måling af antallet af downloads.
Vi lancerede annoncer i to forskellige markeder, begge med det samme formål – at opnå det højeste antal relevante app-installationer. Vi benyttede “App Installs” som vores målsætning og rettede vores kampagner mod både Android og iOS-enheder i adskilte kampagner.
Derefter udviklede vi relevante målgrupper og skabte en bred vifte af strategiske muligheder, som kunne implementeres efterhånden som appen skalerede og budgettet forøgedes. Vi udforskede forskellige retargeting flows og varierede typer af målgrupper for at maksimere effektiviteten af vores annoncering.
Vi etablerede strategiske partnerskaber med betroede influencers inden for det neurodivergente segment. Dette skabte en autentisk og direkte forbindelse mellem brugere gennem vores annonceringsstrategi. De flotte resultater tilskrives i høj grad influencernes indholdsproduktion, der resonerede med vores målgruppe.
For at sikre en bred og inkluderende tilgang opsøgte vi også samarbejde med skabere fra forskellige segmenter, herunder studerende. Dette tillod os at fremhæve effektive strategier til håndtering af en travl studerendes hverdag, en tilgang der blev mødt med positiv respons.
Afslutningsvist oplevede vi også bemærkelsesværdig succes ved at integrere populære og virale trends i vores indholdsstrategi i samarbejde med vores skabere, hvilket yderligere forstærkede vores effektivitet og indflydelse på platformen.
Resultat
Vores strategiske arbejde har ført til 45.000 app downloads på tværs af iOS og Android-enheder i to markeder. Derudover har vi opnået en betydelig reduktion af Cost Per Install.
Vores arbejde med interessebaserede og kopimålgrupper, samt vores løbende sparring omkring content, har været afgørende faktorer i denne succes. Resultatet er lave cost per installs, hvilket har bidraget til den positive udvikling i app downloads.
Tiimos succes på TikTok skyldes i høj grad deres agilitet på content-fronten, hvor de har mødt deres brugere i øjenhøjde gennem creators som allerede er brugere af appe.
En væsentlig faktor for Tiimos succes har været at vi konstant har været opmærksomme på ikke at gå ad-fatigue. Vi har forsøgt at have den rette contentmængde i forhold til budgettet, og have øjne på frekvens, eksponering og generelt performance på annonce-niveau. Vi forsøgte derfor at have en klar plan for upload af nye annoncer, så vi undgik at gå ad-fatigue samtidigt med ikke at lave for mange justeringer som nulstillede læringsfasen.
På den måde så vi kontinuerligt gode resultater, sammenlignet med ad-fatigue hvor annoncerne bliver overeksponerede, irrelevante og performer dårligere på sigt.
Tiimo har turdet eksperimentere med forskellige formater. De har taget imod vores anbefalinger og satset stort på creators og User Generated Content. Disse tiltag har været medvirkende til den positive udvikling af Tiimos tilstedeværelse på platformen og de mange relevante app installs som er blevet hentet.
Vil du opleve lignende resultater?
Hos Nordic Social hjælper vi en lang række virksomheder med både deres betalt annoncering, håndtering af sociale medier, content til sociale medier og community management – vi er altid åbne over for at møde nye mennesker og brands!