case

Whole Woman øger ROAS for paid social med 290%

case-billeder-whole-woman
"Alexander og Oliver fra Nordic Social har hjulpet os med at øge trafik og omsætning på Whole Woman’s webshop og har forbedret al vores SoMe annoncering markant. De er imponerende resultat- og løsningsorienterede, lynhurtige til at løse opgaverne – og så er de søde."
- Niels Heilberg, Co-founder

Indholdsfortegnelse

Opsummering af casen

Whole Woman indgik et samarbejde med os i september 2020. Vi har stået for distribution af annonceindhold på Facebook og Instagram samt generel sparring på konverteringsoptimering af hjemmesiden og content. Efter 1 års samarbejde ser resultaterne således ud:

  • 290% stigning i ROAS
  • +3.000.000 eksponeringer
  • +43.000 besøgende til hjemmesiden
  • Kompetencer: Facebook annoncering

Da vi overtog annoncekontoen, lå den samlede ROAS på under 1.0. I følgende graf ses udviklingen i ROAS under forløbet. Stigningen i gennemsnitlig ROAS per måned ligger på 290% siden opstart.

Situationen inden opstart af samarbejdet

Whole Woman er en virksomhed, som er drevet af forfatter, designer og inspirator Kristina Trolle. Hendes webshops sælger ydelser og produkter, som er skabt for at hjælpe personer med at skabe positive forandringer. Hjemmesiden sælger smykker, tøj, kort og bøger. Ydermere afholder Whole Woman også workshops, forløb og retreats.

Whole Woman havde historisk set haft god succes med annoncering på sociale medier for deres webshop. I de første par år var det gået strygende, da priserne for annoncering var lave. I 2019 var priserne dog steget, og Whole Woman kunne ikke længere skalere deres ad spend. De sad fast på et beløb og kunne ikke skrue mere op og samtidig omsætte mere på en profitabel måde.

Whole Woman havde brug for eksterne kompetencer til at løfte deres annoncering til nye højder, så de kunne skalere deres annoncering på profitabel vis. Samtidig var håndtering af annoncekontoen og udarbejdelse af nye annoncer en tidskrævende opgave, som de ikke havde tid til at håndtere in-house.

Da Whole Woman kontaktede os, var der ingen konkret kampagnestruktur, A/B tests, copywriting-modeller, call-to-actions eller utm-tags på annoncekontoen. Kort sagt var kontoen langt fra optimeret. Det stod derfor helt klart, at en hel ny strategi var nødvendig.

Udfordringen

Da samarbejdet blev indgået, blev det besluttet, at den primære målsætning var at øge omsætning og trafik, samtidig med at ROAS skulle stige.

Whole Woman havde et begrænset lager og et klart loft for, hvor mange ordrer de kunne håndtere. Målet var at ramme en god volumen, samtidig med at CPA og ROAS skulle holdes på det ønskede niveau.

Opgaven handlede først og fremmest om at lægge en strategi, strukturere annoncekontoen optimalt og udarbejde de rette målgrupper. Når disse mest presserende udfordringer var løst, skulle der lægges fokus på at udarbejde annoncetekster og annoncekreativer, som kunne skaleres indenfor de nye rammer.

Hvordan greb vi opgaven an?

For at løse problemet lavede vi en fuld gennemgang af deres annoncekonto og lavede en analyse af dataen. Vi kiggede på, hvad der virkede af tekster, indhold, målgrupper, placeringer, tidspunkter, landingssider og meget mere. Baseret på den interne analyse blev der skabt nye målgrupper, primært værdibaserede kopimålgrupper baseret på rig CRM data og enkelte nye interessebaserede målgrupper.

I samarbejde med Whole Woman blev der produceret en række kreativer til annoncer på sociale medier. Vi agerede sparringspartner og afholdte flere møder med Whole Woman, hvor content strategien blev diskuteret. Vi anbefalede hvilken type indhold, Whole Woman skulle lave for at øge deres performance, og Whole Woman producerede selv videoerne.

Vi havde fra starten lagt fokus på at øge Whole Woman’s trafik til forsiden via kampagnemålsætningen ‘Trafik’ for at få flere potentielle kunder ind i marketingtragten. Under samarbejdet har de indtil videre fået over 45.000 besøgende ind på deres hjemmeside. Denne trafik blev brugt til at øge budgettet på midten af tragten, særligt på retargeting kampagner på produktside besøgende og personer, som havde tilføjet produkter til kurven. Denne forøgning i trafik tillod os at skalere retargeting aktiviteterne, hvilket øgede ROAS.

Det, der klart gjorde den største forskel, var oprettelsen af nye målgrupper, som var baseret på data fra virksomheden frem for de klassiske brede målgrupper, som var kørt tidligere.

Resultatet

Siden vi tog over, har Whole Woman slået rekord for omsætningen og bruger nu Facebook annoncering som deres primære salgskanal. De får gennemsnitligt deres penge 5 gange igen hver måned og driver over 70 ordrer på shoppen hver måned (kun fra Facebook annoncering).

  • 290% stigning i ROAS
  • +3.000.000 eksponeringer
  • +43.0000 besøgende til hjemmesiden

Samarbejdet er nu nået til det stadie, hvor det er annoncekreativer, som tillader skalering, og vi rådgiver Whole Woman på content-delen, således at det på sigt er muligt at komme ud i flere markeder.

Vil du opleve lignende resultater?

Hos Nordic Social hjælper vi en lang række virksomheder med både betalt annoncering, håndtering af sociale medier, content til sociale medier og community management – og vi er altid åbne over for at møde nye mennesker og brands!

Hvis du gerne vil have en uforpligtende vurdering af din virksomheds potentiale på sociale medier, kan du anmode om en gratis analyse. Tag kontakt til Alexander Morabbi Wulsch (Partner & CMO) på 42 76 06 47 eller alexander@nordicsocial.dk for at høre mere om casen.

Kontakt

Send os en e-mail

Ring til os

Nyhedsbrev

Nordic Social er blevet en del af det prisvindende performance marketing-bureau s360!

Det betyder, at vi ud over vores eksisterende services inden for sociale medier nu også kan tilbyde en bred vifte af andre tjenester inden for digital markedsføring, såsom SEO, Google Ads og meget, meget mere.

For at høre mere er du velkommen til at kontakte Director og Co-founder, Alexander Morabbi. Du kan enten udfylde formularen nedenfor eller fange ham via E-mail eller +45 42760647.