Whole Woman øger ROAS for paid social med 290%

/Kundecase

Scroll ned

Kunde
Kompetencer
Facebook annoncering

Opsummering af casen

Whole Woman indgik et samarbejde med os i september 2020. Vi har stået for distribution af annonceindhold på Facebook og Instagram samt generel sparring på konverteringsoptimering af hjemmesiden og content. Efter 1 års samarbejde ser resultaterne således ud:

290%

stigning i ROAS

+3.000.000

eksponeringer

+43.000

besøgende til hjemmesiden
Da vi overtog annoncekontoen lå den samlede ROAS på under 1.0. I følgende graf ses udviklingen i ROAS under forløbet. Stigningen i gennemsnitlig ROAS per måned ligger på 290% siden opstart.
Whole Woman udvikling i ROAS
“Alexander og Oliver fra Nordic Social har hjulpet os at øge trafik og omsætning på Whole Woman’s webshop, og har forbedret al vores SoMe annoncering markant. De er imponerende resultat- og løsningsorienterede, lynhurtige til at løse opgaverne – og så er de søde.
– Niels Heilberg, Co-founder

Situationen inden opstart af samarbejdet

Whole Woman er en virksomhed som er drevet a forfatter, designer og inspirator Kristina Trolle. Hendes webshops sælger ydelser og produkter som er skabt for at hjælper personer med at skabe positive forandringer. Hjemmesiden sælger smykker, tøj, kort og bøger. Ydermere afholder Whole Woman også workshops, forløb og retreats.

Whole Woman havde historisk set haft god success med annoncering på sociale medier for deres webshop. I de første par år var det gået strygende, da priserne for annoncering var lave. I 2019 var priserne dog steget, og Whole Woman kunne ikke længere skalere deres ad spend. De sad fast på et beløb, og kunne ikke skrue mere op og samtidigt omsætte mere på en profitabel måde.

Whole Woman havde brug for eksterne kompetencer til at løfte deres annoncering til nye højder, således at de kunne skalere deres annoncering på profitabel vis. Samtidigt var håndtering af annoncekontoen og udarbejdelse af nye annoncer en tidskrævende opgave som de ikke havde tid til at håndtere in-house.

Da Whole Woman kontaktede os var der ingen konkret kampagne struktur, A/B tests, copywriting modeller, call-to-actions eller utm-tags på annoncekontoen. Kort sagt var kontoen langt fra optimeret. Det stod derfor helt klart at en hel ny strategi var nødvendig.

Udfordringen

Da samarbejdet blev indgået blev det besluttet at den primære målsætning var at øge omsætning og trafik, samtidigt med at ROAS skulle stige.

Whole Woman havde et begrænset lager og et klart loft for hvor mange ordrer de kunne håndtere. Målet var at ramme en god volumen samtidigt med at CPA og ROAS skulle holdes på det ønskede niveau.

Opgaven handlede først og fremmest om at lægge en strategi, strukturere annoncekontoen optimalt, og udarbejde de rette målgrupper. Når disse mest presserende udfordringer var løst skulle der lægges fokus på at udarbejder annoncetekster og annoncekreativer som kunne skaleres indenfor de nye rammer.

Hvordan greb vi opgaven an?

For at løse problemet lavede vi en fuld gennemgang af deres annoncekonto og lavede en analyse af dataen. Vi kiggede på hvad der virkede af tekster, indhold, målgrupper, placeringer, tidspunkter, landingssider og meget mere. Baseret på den interne analyse blev der skabt nye målgrupper, primært værdibaserede kopimålgrupper baseret på rig CRM data, og enkelte nye interessebaserede målgrupper.

I samarbejde med Whole Woman blev der produceret en række kreativer til annoncer på sociale medier. Vi agerede sparringspartner og afholdte flere møder med Whole Woman hvor content strategien blev diskuteret. Vi anbefalede hvilken type indhold Whole Woman skulle lave for at øge deres performance, og Whole Woman producerede selv videoerne.
Vi havde fra starten lagt fokus på at øge Whole Womans trafik til forsiden via kampagnemålsætningen ‘Trafik’ for at få flere potentielle kunder ind i marketingtragten. Under samarbejdet har de indtil videre fået over 45.000 besøgende ind på deres hjemmeside. Denne trafik blev brugt til at øge budgettet på midten af tragten, særligt på retargeting kampagner på produktside besøgende og personer som havde tilføjet produkter til kurven. Denne forøgning i trafik tillod os at skalere retargeting aktiviteterne, hvilket øgede ROAS.
Whole Woman udvikling i total trafik fra Facebook Ads
Det der klart gjorde den største forskel var oprettelsen af nye målgrupper som var baseret på data fra virksomheden, frem for de klassiske brede målgrupper som var kørt tidligere.

Resultatet

Siden vi tog over har Whole Woman slået rekord for omsætningen, og har bruge nu Facebook annoncering som deres primære salgskanal. De får gennemsnitligt deres penge 5 gange igen hver måned, og driver over 70 ordrer på shoppen hver måned (kun fra Facebook annoncering).
  • 290% stigning i ROAS
  • +3.000.000 eksponeringer
  • +43.0000 besøgende til hjemmesiden
Samarbejdet er nu nået til det stadie hvor det er annoncekreativer som tillader skalering, og vi rådgiver Whole Woman på content-delen således at det på sigt er muligt at komme ud i flere markeder.

Vil du opleve lignende resultater?

Hos Nordic Social hjælper vi en lang række virksomheder med både betalt annoncering, håndtering af sociale medier, content til sociale medier, og community management – vi er altid åbne over for at møde nye mennesker og brands!

Hvis du gerne vil have en uforpligtende vurdering af din virksomheds potentiale på sociale medier kan du anmode om en gratis analyse. Tag kontakt til Alexander Morabbi Wulsch (Partner & CMO) på 42 76 06 47 eller alexander@nordicsocial.dk for at høre mere om casen.

Klar til at høre mere?

Kontakt os her eller find vej til vores kontor.

Du er i godt selsskab.

Klar til at høre mere?

Lad os finde den rette kontaktperson til dig

Hvis du udfylder dine data, så finder vi den rette kontaktperson til dig, som ringer dig op, så hurtigt som muligt.