Facebook Ads Library bliver mere gennemsigtig

/Academy
Vores allesammens yndlingsværktøj til at udspionere konkurrenter og lade sig inspirere af de bedste derude har fået en opdatering.
Estimeret læsetid: 2 minutter

Mail

Del

Tweet

Ændringerne har rod i det amerikanske præsidentvalg

Vores allesammens yndlings værktøj til at udspionere konkurrenter og lade sig inspirere af de bedste derude har fået en opdatering.

Der er ikke tale om dit branchefagblad, men Facebook Ads Library. Desværre er det ikke opdateringer, som kommer dig eller din virksomhed særligt meget til gode – medmindre du arbejder i politik, journalistisk eller medier.

De ændringer, som Facebook har offentliggjort, gør sig nemlig kun gældende for politiske Facebooksider. De er et led i den store kamp, Facebook har måtte kæmpe siden det Amerikanske primærvalg i 2016. Det er nok ikke tilfældigt at denne ændring kommer i opløbet det til Amerikanske valg i 2020.

De nye funktioner i Facebook Ads library har hovedsageligt til formål at forbedre gennemsigtigheden, når det kommer til Facebook annoncering i politik. Samtidigt skal det giver pressen og forskellige nyhedsmedier bedre muligheder for at kunne rapportere korrekt på politikernes annonceforbrug på sociale medier.

Det nye tiltag består af flere dele

For det første kommer Facebook til at vise et banner, der viser, hvilke sider profilen har kørt annoncer på parallelt med at vise det klassiske “betalt af” banner. Det vil betyde, at man nu kan se, hvilke organisationer der støtter de forskellige politikere og politiske organisationer.

For det andet kommer vicepræsident-kandidaters annonceforbrug til at blive inkluderet i deres Presidential Spend Tracker. Det vil gøre det en del nemmere at kunne tracke politikeres annonceforbrug på sociale medier.

Afslutningsvist har Facebook også introduceret muligheden for at kunne lave et live widget på din side eller på dit tweet. Her vil live-data fra Facebooks Presidential Spend Tracker blive vist.

En håndsrækning til pressen, mediesider og selvstændige journalister

Selvom ændringerne ikke har den helt store betydning for den gennemsnitlige marketer, så sender de alligevel et virkelig interessant signal.

Facebook har gang på gang modtaget kritik ift. Gennemsigtighed og hvilken rolle deres platforme spiller i nationale valg og politik generelt. I modsætning til Twitter har Facebook ikke valgt at fjerne muligheden for at bruge annoncekroner på politiske formål, men har i stedet valgt at fokusere på at øge gennemsigtigheden på deres platform. Samtidig viser Facebook også, at de er villige til at hjælpe pressen, mediesider, selvstændige journalister og videnssider med at få et indblik I, hvor mange penge, der bliver brugt af de forskellige politiske kampagner på sociale medier.

Sulten for mere? Læs flere relaterede nyheder.

Bliv ringet op

Vi ringer dig op indenfor 24 timer til en uforpligtet snak om din markedsføring.

E-bog: Fremtidens Sociale Medier

* Downloader du e-bogen accepterer du samtidig at modtage marketings materiale fra Nordic Social ApS. Du kan altid framelde dig igen.

Skal vi analysere jeres potentiale på de Sociale medier?

Få en gratis skræddersyet 360° analyse af din virksomheds sociale medier.

Skal vi analysere jeres potentiale på sociale medier?

Få en gratis skræddersyet 360° analyse af din virksomheds sociale medier.

Ring mig op