Facebook offentliggør begrænsningerne for aktive annoncer

/Academy

Skrevet af Peter Klit

De nye begrænsninger er et tiltag, der skal hjælpe til at forbedre annoncering på Facebook. Er det ikke lidt selvmodsigende? Ikke nødvendigvis.
Estimeret læsetid: 2 minutter
Share on email

Mail

Share on linkedin

Del

Share on twitter

Tweet

Annoncerne spænder ben for hinanden

Facebook har tidligere meddelt, at der ville komme en begrænsning på, hvor mange annoncer, en virksomhedsprofil, må køre på samme tid. Nu kommer Facebook med specifikationerne for begrænsningerne. De kommende reguleringer skal, ifølge Facebook, være en hjælp til at maksimere annoncernes performance.

Facebook forklarer:

“When an advertiser runs too many ads at once, each ad delivers less often. This means that fewer ads exit the learning phase, and more budget is spent before the delivery system can optimize performance.”

Indlæringsfasen i den her sammenhæng, er den periode, Facebooks annoncerings-system lærer, hvordan den maksimerer din annonceperformance. Det gør den baseret på, hvem dine annoncer bliver vist til, hvordan de responderer, og hvordan det spiller sammen med dine kampagnemål.

Dine Facebook annoncer er nødt til at køre i en periode, for at opnå de mest optimale resultater. Når annoncører har for mange aktive annoncer på samme tid, forklarer Facebook, at mange annoncer ikke får en chance.

“We discover that four in ten running ads fail to exit the learning phase, and many of these ads come from advertisers running too many ads at the same time. For this reason, we’re implementing a limit on the number of ads each page can run at once.”

Rammen for de nye begrænsninger

De nye begrænsninger vil træde i kraft fra februar 2021. Annoncører vil under ’Ads Manager’ være i stand til at se, hvornår deres annonce-begrænsning træder i kraft.

Den kan virke underligt, at Facebook opstiller disse begrænsninger. Hvis du vil bruge lige så mange penge, du har lyst til på annoncer, skulle du vel have lov til det? Det kan man sige, men på den anden side så smitter de dårlige resultater af på Facebook som annonceringsplatform.

Det ser ud til, at der bliver ret brede rammer på de kommende begrænsninger.

Hvis Facebook kan tilbyde bedre resultater på en måde, som ikke vil have en større effekt på brugen af annoncer, og samtidig gør annoncering skarpere, stiller det selvfølgelig Facebook bedre. Det gør Facebook i stand til at demonstrere en bedre ROI og opmuntre til yderlige investering.

Hos Nordic Social er vi sikre på, at Facebook i de nye begrænsninger har set en hjælp, annoncørerne ikke vidste, de havde brug for, og vi byder begrænsningerne og skarpere annoncering velkomment.

Skal vi tage et kig på dine sociale medier?

/Gratis analyse

Vi er et hold af 20 Social Media eksperter, der står klar til at hjælpe dig.

Lad os finde den rette kontaktperson til dig

Hvis du udfylder dine data, så finder vi den rette kontaktperson til dig, som ringer dig op, så hurtigt som muligt.