At anvende Instagram som en del af sin markedsføringsstrategi kan både ende som en succes og en fiasko. For at få succes kræver det en indsats, som varierer alt efter brand, målsætning og i nogle tilfælde budget. Men hvornår giver det mening at tage eksperter i brug, og hvad kan man i det hele taget få hjælp til? Det ser vi nærmere på her.
Hvad er dit mål?
Mulighederne med Instagram er mange, og det handler ikke nødvendigvis om at få flest likes eller at have flest følgere. Man kan sagtens skabe en succesfuld Instagram-profil med et par 1.000 følgere og stadigvæk være populær blandt målgruppen.
I virkeligheden handler det om i første omgang at definere, hvad målet for jeres Instagram-profil er. Følgere, konverteringer, kommentarer, views, reach eller noget helt andet?
For er kvantiteten af følgere virkelig vigtigere end kvaliteten af dem? Ønsker du ikke hellere, at dit brand har et godt og stærkt community blandt sine 6-7.000 følgere fremfor, at din virksomhed har 30.000 følgere, som aldrig liker eller kommenterer på dine opslag?
Vi møder mange virksomheder, der ikke har tænkt over, at kvantitet og kvalitet ikke altid går hånd i hånd. En Instagram-profil er en del af et brands ansigt udadtil, så det er vigtigt at gøre det rigtigt for at skabe et godt førstehåndsindtryk. Men vi ser ofte, at den egentlige eksekvering kan være svær for mange virksomheder.
Har du også nogle af nedenstående udfordringer?
Hos Nordic Social oplever vi ofte, at vores kunder kommer til os, fordi de står overfor en eller flere af følgende problematikker eller udfordringer med Instagram:
- Vi skal til at starte op på Instagram, men vi har ikke erfaring med platformens muligheder. Hvordan kommer vi godt fra start?
- Vi mangler hjælp til at håndtere vores betalte annoncer, da vi ikke har kompetencerne in-house.
- Vi har en profil, men hvordan lægger vi en strategi, der øger vores brand awareness, skaber konverteringer og bygger et stærkt community?
- Vores indhold performer virkelig dårligt, så hvordan kan vi gøre det bedre?
- Hvordan får vi indsigt i nye, originale koncepter og trends?
- Vi har svært ved at forstå algoritmen og maskineriet bag. Hvordan kan vi blive bedre til at udnytte algoritmen til vores fordel?
Dette er blot et lille udsnit af de udfordringer, vi ser, at vores kunder oplever. Hvis du kan nikke genkendende til nogle af dem og ikke er bekendt med, hvordan de skal løses, så bør du måske overveje hjælp.
Hvad kan jeg så få hjælp til?
Super godt spørgsmål. Vi samler lige et overblik her:
- Betalte annoncer
- Produktion af content – herunder billeder, reels, IG-TV, videoer mv.
- Strategi og konceptudvikling
- Community management
- Organisk vedligeholdelse af profilen
- Opklarende spørgsmål og generel vejledning på din markedsføring
HELDIGVIS er det ikke kun muligt at få hjælp til en enkelt ting – du kan frit kombinere og plukke ud af ovenstående punkter. På baggrund af dette kan vi hos Nordic Social tilrettelægge og skræddersy dit forløb, så det taler ind i de udfordringer eller problematikker, som du mangler hjælp til.
Uanset om du ønsker at øge din følgerskare, skabe et bedre community med opbakning fra tilfredse kunder, super fedt content, opsætte annoncer eller få hjælp til den generelle vedligeholdelse af din Instagram-profil, så er vejen til hjælp kort og lige til.
Mangler du hjælp?
Hos Nordic Social er vi skarpe til at håndtere alle facetter af Instagram, og vi gør en dyd ud af at hjælpe vores kunder med de udfordringer de står overfor.
Kontakt Alexander Morrabi på alexander@nordicsocial.dk og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.