TikTok lancerer nyt tiltag til annoncører

/Academy

Skrevet af Peter Klit

I et nyt initiativ til at maksimere mulighederne for brands og virksomheder har TikTok for nyligt lanceret et nyt marketing partner program. Programmet rummer allerede 20 certificerede partnere.
Estimeret læsetid: 2 minutter
Share on email

Mail

Share on linkedin

Del

Share on twitter

Tweet

TikTok forbedrer mulighederne for annoncører

TikTok har netop lanceret et nyt marketing partner program. Det henvender sig især til annoncørerne på TikTok. Det nye program er platformens seneste tiltag i udvidelsen af sit annonceringspotentiale. Derudover er det et initiativ til at maksimere mulighederne for brands og virksomheder på TikTok.

Det nye ’Marketing Partner Program’ tilbyder en række godkendte annoncerings- og kreative services, der kan assistere brands og virksomheder til nemmere at nå deres målsætninger på appen.

TikTok fortæller, at de allerede har 20 certificerede partnere med viden inden for Social Media markedsføring. Partnerne er fordelt på kategorierne:

  • Kampagne håndtering
  • Kreativ udvikling
  • Brandede effekter
  • Målsætning

Blandt de nye partnere i programmet er kundeoplevelsesplatformen, Sprinklr, analyse- videoproduktionsplatformen, VidMob, produktionsstudiet, Unit19 og data- og konsulentvirksomheden, Kantar.

I lanceringen fra TikTok lød det:

“We’re building new opportunities for marketers to be creative storytellers and meaningfully engage with the TikTok community and we’re thrilled to collaborate with some of the most strategic and trusted leaders in the advertising industry and continue giving marketers access to more tools to successfully create, measure and optimize ad campaigns on TikTok.”

Sommeren har stået i de nye tiltags navn hos TikTok

Der er ingen tvivl om, at TikTok i øjeblikket lægger alle sine kræfter i at maksimere appens omsætning, annonceringspotentiale og forhold til virksomheder. De forskellige initiativer sker som styrkende led i forbindelse med forhandlingerne om appens fremtid.

TikToks nye program kommer i slipvinden af en række nye tiltag. Blandt nyhederne er nye creator-funktioner, annonceringssupport til brands og virksomheder, samt en ny mulighed til brands på TikTok for at sælge deres merchandise direkte til deres fans gennem appen.

I slutningen af juni lancerede platformen ’TikTok for Business’ som et paraplymærke for sin portefølje af tilbud til annoncører. ’TikTok for business’ blev annonceret forud for sin debut på den årlige marketingkonference NewFronts.

Under begivenheden ’Interactive Advertising Bureau’ præsenterede TikTok sig for annoncører med et nyt slogan “Don’t make ads, make TikToks.”

Chef for ‘ecosystem partnerships’ Melissa Yang udtalte:

“With the launch of ’TikTok For Business’, we’re building new opportunities for marketers to be creative storytellers and meaningfully engage with the TikTok community”

TikTok annoncerede i juli, at de ville udvide målretningsfunktionerne med en selvbetjeningsplatform, som den lancerede i en beta-version sidste år. Det nye partnerprogram ser ud til at være endnu et skridt i retningen af den udvidelse.

Man kan ikke sige andet end, at TikTok fortsat udvikler sig eksplosivt. Hos Nordic Social følger vi skarpt med i de mange nye tiltag og ser, hvad fremtiden byder for TikTok.

Skal vi tage et kig på dine sociale medier?

/Gratis analyse

Vi er et hold af 20 Social Media eksperter, der står klar til at hjælpe dig.

Lad os finde den rette kontaktperson til dig

Hvis du udfylder dine data, så finder vi den rette kontaktperson til dig, som ringer dig op, så hurtigt som muligt.