3 gode grunde til at benytte social media eksperter

Indholdsfortegnelse

Sociale medier er efterhånden blevet allemandseje, og de fleste ville mene, at de sagtens finde ud at håndtere platformene uden problemer. Men ønsker du at performe og bruge dine sociale medier seriøst i din markedsføring, så bør du overveje eksperthjælp. Hvorfor? Det dykker vi ned i nu.

Sociale medier er en videnskab

Sociale medier er en videnskab, som konstant udvikler sig. Og det, der var nyt i går, er allerede old news i dag. 

Ved du eksempelvis hvilke trends, der performer bedst hos din målgruppe, hvordan du skal håndtere dine annoncer på TikTok, når de ikke performer, eller hvordan du svarer tilbage på en fed men professionel måde, når dine kunder er utilfredse?

Det ved specialisterne heldigvis! Og netop derfor skal du benytte dig af dem!

1. Specialisterne ved alt det, du ikke ved

Du vil nok give os ret i følgende udsagn. Når der er noget, man ikke kan finde ud af, så er der to muligheder: Enten googler man det, eller også spørger man om hjælp hos en person, man ved, har viden indenfor området. Det vil svare til, at du spørger en kok til råds om madlavning eller en tømrer til råds om dit nye byggeprojekt.

Og hvis du gerne vil performe, se resultater og profilere dig succesfuldt på de sociale medier, så skal du bruge en ekspert – også selvom du måske tænker, at du selv har ret godt styr på det. Eksperter som os har nemlig opbygget stor erfaring og kan derfor rådgive dig præcist og sikkert.

Specialisterne har et massivt erfaringsgrundlag og viden inden for en lang række relevante områder inden for sociale medier. Det kan være content (billeder, video, tekst), betalt annoncering, organisk vedligeholdelse, community management, platformenes generelle funktioner osv.

Er du nysgerrig på vores arbejde med betalt annoncering, kan du her læse, hvordan vi hjalp BARONS med at skalere deres paid social aktiviteter.

2. Du får et professionelt perspektiv på

Udover at du kan suge til dig af eksperternes erfaringsgrundlag, kan de hjælpe dig med at udvikle din markedsføring og lægge den rette strategi.

Det gælder både i forhold til at udvikle originale koncepter og visuelle elementer, der performer godt. De kan også pitche nye idéer eller perspektiver, som du ikke selv ville have overvejet, og som specialisterne ved vil ræsonnere godt hos din målgruppe.

Med deres hjælp kan du få indsigt i trends, der ville fungere godt til netop dit brand, ligesom de kan rådgive dig om de trends, der ikke vil fungere godt. Og det er vigtigt!

3. Du undgår at lave dumme fejl

Det virker banalt, men det er faktisk reelt nok. Det er en kendsgerning, at dårlig kommunikation eller forkert markedsføring kan koste dyrt – på mange områder. 

Når du bruger social media specialister undgår du at lave de klassiske begynderfejl, som for eksempel at kludre med links eller poste på forkerte tidspunkter. Det kan virke som bagateller, men din målgruppe er kræsne, digital natives. De ved med andre ord, hvad de vil have, og de ved bestemt også, hvad de IKKE vil have.

Derudover kan eksperternes erfaring guide dig uden om de fejl, som andre brands eller virksomheder tidligere har lavet.

Så bare for at understrege det, så kommer du generelt til at stå stærkere, hvis du lader eksperter håndtere dine sociale medier. Du er sikret kvalitet, og du kan læne dig tilbage og nyde den gode performance.

Skal du bruge eksperthjælp?

Hos Nordic Social har vi kun specialister ansat, som alle arbejder med forskellige områder inden for sociale medier. 

Så vil du undgå begynderfejl, have de bedste, originale koncepter til din markedsføring og viden inden for området, så kontakt Alexander Morrabi på alexander@nordicsocial og book et telefonopkald eller en uforpligtende samtale.

Vurder denne artikel

Nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Gør som 5.000 andre – tilmeld nyhedsbrevet!

Modtag: Månedlige growth hacks indenfor digital marketing. Månedlig rapporter over trends på de sociale medier og nyeder.