Ressourcer

Nyhed: Google introducerer Bard AI

Bard AI

Indholdsfortegnelse

Inden for få uger vil Google introducere en AI chatrobot kendt som Bard.

Derved indledes den intense konkurrence om kunstig intelligens mellem Google og Microsoft, som har afsat betydelige beløb i form af milliarder af dollar til støtte for udviklerne af chatroboten ChatGPT.

ChatGPT fra Microsoft er produceret af OpenAI. Efter lanceringen i november har den fået stor opmærksomhed på grund af dets evner til at generere essays, digte og programmeringskoder på anmodning inden for få sekunder.

Hvad er Bard?

Ligesom ChatGPT er Bard en conversational AI chatbot, der kan besvare dine spørgsmål.

Den store forskel på ChatGPT og Bard er, at Bard trækker data fra Googles store servere, og kan trække på data fra nylige begivenheder.

ChatGPT kan kun trække på data fra før 2021.

I en nyhedsartikel fortæller Sundar Pichai, følgende:

“Bard seeks to combine the breadth of the world’s knowledge with the power, intelligence and creativity of our large language models. It draws on information from the web to provide fresh, high-quality responses. Bard can be an outlet for creativity, and a launchpad for curiosity, helping you to explain new discoveries from NASA’s James Webb Space Telescope to a 9-year-old, or learn more about the best strikers in football right now, and then get drills to build your skills.”

Sundar Pichai, CEO @ Google

Hvordan integreres Googles Bard AI?

Ifl. førnævnte artikel vil Bard integreres direkte i Googles søgefunktion, hvorimod ChatGPT foregår bag en login-gate.

Dette gør selvfølgelig gøre Bard nemmere at bruge. Hvilket gør Bard til en tung konkurrent til ChatGPT.

Udover dette spekuleres der også på hvilke effekt Bard vil have på SEO.

Det fremgår af et screenshot fra artiklen, at Bards svar på dine spørgsmål fremgår øverst i søgefeltet. Altså, over traditionelle søgeresultater og søge annoncer.

Kommer Bard til at erstatte behovet for SEO?  Det vil tiden vise.

 

Nyhedsbrev

Nordic Social er blevet en del af det prisvindende performance marketing-bureau s360!

Det betyder, at vi ud over vores eksisterende services inden for sociale medier nu også kan tilbyde en bred vifte af andre tjenester inden for digital markedsføring, såsom SEO, Google Ads og meget, meget mere.

For at høre mere er du velkommen til at kontakte Director og Co-founder, Alexander Morabbi. Du kan enten udfylde formularen nedenfor eller fange ham via E-mail eller +45 42760647.