Ressourcer

SEO for begyndere

merakist-l5if0iqfv4c-unsplash-scaled-uai-1440x1080-1

Indholdsfortegnelse

Googles historie

Udviklingen af nutidens mest benyttede søgemaskine blev påbegyndt på Standford University i 1997, af de to datalogi-studerende Larry Page & Sergej Brin. Indledningsvist gik projektet dog under navnet ’Backrub’, og målet for de to studerende var at lave en platform der var i stand til at kortlægge alle hjemmesider på internettet, automatisk. Dette var en noget revolutionerende tanke i slutningen af 90’erne, da det dengang kun var muligt at kortlægge hjemmesider og opdatere oversigts-katalogerne gennem manuelt ’rugbrødsarbejde’. Larry og Sergej fandt langt om længe frem til en matematisk algoritme, der var i stand til automatisk at rangere de mest interessante søgeresultater ud fra en stor database. I det tidligste stadie var det dermed de hjemmesider der var flest links til (i hele databasen), der kunne nyde godt af den højeste rangering i søgeoversigten.

Der er ingen tvivl om Googles dominerende position og det er kun få søgemaskiner der har søgt at udfordre den gennem tidens løb. ’Internet Life Stats’ fastslår bl.a. at der foretages op imod 40.000 søgninger på Google hvert eneste sekund, hvilket løber over 3,5 milliarder søgninger hver evig eneste dag.

Hvad er SEO?

Søgemaskineoptimering eller SEO er den aktivitet, der sikrer, at en hjemmeside kan blive fundet i søgemaskiner gennem bestemte ord og sætninger, der er relevante for det hjemmesiden tilbyder. I mange henseender er det simpelthen kvalitetskontrol for hjemmesider, hvilket kan øge deres antal af besøgende ved at forbedre deres placering i Googles algoritme.

For at håndgribeliggøre dette har vi valgt at inddrage det følgende søge-eksempel på ’Hundefoder’. Det første billede er det allerøverste i søgefeltet, dog er det her værd at bemærke at de øverste søgeresultater næsten altid er betalte annoncer. Disse hjemmesider har således betalt sig fra, at skulle ligge øverst i søgefeltet når man søger på det pågældende keyword (i dette tilfælde ’Hundefoder’).

Det næste billede viser de organiske søgeresultater der kommer umiddelbart efter de øverste betalte annoncer, og det er HER man rigtig gerne vil være placeret. Hvis man kigger nøje efter kan man se, at www.zooplus.dk er placeret både øverst og nederst, hvilket skyldes at de både er rangeret højt i Googles algoritme, og samtidig vælger at benytte sig af betalte annonceringer til at forbedre deres placering.

Hvorfor er det relevant for dig?

Hvis du ikke optimerer din hjemmesider efter Googles algoritme, risikerer du at miste potentielle kunder til dine konkurrenter, udelukkende fordi deres websites rangeres højere i søgemaskinens resultater end din.

Når nogen søger efter oplysninger, der relaterer til de produkter og tjenester, du tilbyder, vil du dukke op.

Her er det vigtigt at ens hjemmeside fremstår som ’indbydende’ for personen der søger. Forskningen viser, at op imod 60 procent af trafikken fra Google-søgninger går til websteder, der vises i de første tre søgeresultater.

I takt med den nedadgående trend for fysiske butikker, er det derfor i dag vigtigere end nogensinde at have en god digital tilstedeværelse. Det handler således om at være dér hvor kunderne er.

SEO handler dog ikke kun om søgemaskiner, men god SEO-praksis forbedrer brugeroplevelsen og anvendeligheden af et websted.

Forbrugerne stoler på søgemaskinernes anbefalinger, og hvis man rangerer øverst ud fra de søgeord personen søger efter, vil det øge tilliden til den pågældende hjemmeside, og forbedre ens Click through Rate (CTR).

I de senere år er SEO blevet udvidet til også at betegne andre online marketings-kanaler, da Google har udvidet deres bedømmelses kriterier. Algoritmen bag søgemaskine inddrager over 200 forskellige variable der både betragtes alene, og i samspillet med de øvrige variable. Det kunne eksempelvis være:

  • Hjemmesiders output fra sociale netværk som eksempelvis Facebook og Twitter
  • Hjemmesiders evne til at fastholde brugerne
  • Hjemmesiders frekvens hvori de uploader nyt indhold til deres side

Ved at excellere i ovenstående kriterier, vil man kunne forbedre sine chancer for at indtage en højt-rangeret plads i søgemaskinens algoritme, og dermed forbedre sin digitale tilstedeværelse og mulighed for at få besøgende til sin hjemmeside.

Hvordan fungerer SEO?

SEO bør ikke forstås som værende en statisk proces, men snarere en form for ramme med forskellige regler og processer. SEO er dermed ikke en afsluttelig proces men i højere grad en række vedvarende justeringer.

For enkelhedens skyld kan SEO dog opdeles i 3 hovedfaser, værende teknisk SEO, On-site SEO Off-site SEO.

Teknisk SEO: Med teknisk SEO kan du sikre, at søgemaskiner kan gennemgå og indeksere dit websted uden problemer. Teknisk SEO refererer til processen med optimering af dit websted til kryptering og indekseringsfasen. Med teknisk SEO kan du hjælpe søgemaskiner med at få adgang til, gennemgå, fortolke og indeksere dit website uden problemer.

Det kaldes “teknisk”, fordi det ikke har noget at gøre med det faktiske indhold af hjemmesiden eller promovering af den. Hovedmålet med teknisk SEO er derimod at optimere infrastrukturen på den pågældende hjemmeside.

Nu hvor det er klart hvad teknisk SEO er, så lad os se på hvad man kan gøre. Du kan bruge nedenstående anbefalinger til at udføre din egen tekniske SEO-gennemgang.

Angiv et foretrukket domænenavn

Når du opretter din hjemmeside, skal du angive dit foretrukne domæne. På den måde instruerer du søgemaskinerne om hvilken variant af det domæne, du ønsker at bruge fremadrettet.

Hvorfor skal jeg så gøre det?

En hjemmeside er som standard tilgængelig med www og uden www foran domænenavnet.

Hvis dit domæne eksempelvis er eksempel.dk, kan du få adgang til dit websted af både http://www.example.dk og http://example.dk (dvs. uden www).

Selvom dette måske er fint nok for brugerne, kan det være forvirrende for søgemaskiner, fordi de betragter disse som to vidt forskellige hjemmesider.

Dette betyder, at du måske støder på indekseringsproblemer, duplikerer indholdsproblemer og tab af siderangering.

For at løse dette problem skal du angive dit foretrukne domæne og informere søgemaskiner om dit valg.

Der er ingen SEO fordel ved at vælge det ene format over det andet, det er et spørgsmål om personlig præference.

Jeg foretrækker at have www foran mine domæner, fordi det forekommer mere naturligt for mig, men der er ikke noget galt, hvis du beslutter dig for at gå med http-versionen. Det vigtige er at informere søgemaskiner om din beslutning og være konsekvent.

Sådan indstiller du dit foretrukne domæne

Her er et overblik over processen:

Først skal du registrere dig med Google Webmaster-værktøjer og verificere alle variationer på dit websted, dvs. både http: // www og http: //

Bemærk: Hvis du har aktiveret http, skal du tilføje og bekræfte både https: // www og https: //

Derefter skal du angive dit foretrukne domæne i SITE SETTINGS-indstillingen for alle variationer.

Derefter skal du gøre det samme på dit CMS. Hvis du bruger WordPress kan du gøre dette under GENERELLE / SETTINGS.

Optimer din Robots.txt

Når du er færdig med at indstille dit foretrukne domæne, er det næste skridt at kontrollere og optimere din robots.txt-fil.

Hvad er robots.txt? Robots.txt er en tekstfil, der befinder sig på din hjemmeside, der giver instruktioner til søgemaskiner om, hvilke sider på dit websted de kan gennemgå og føje til deres indeks.

Formatet af denne fil er meget enkelt, og i de fleste tilfælde behøver du faktisk ikke at foretage dig ændringer.

Det vigtige er dog at kontrollere og sikre, at der ikke er falske blokeringer, der vil afholde søgemaskiners ’crawlers’, fra at indeksere dit website.

Optimer din webadressestruktur

Næste punkt i din tekniske SEO-gennemgang bør være at revidere webadressestrukturen. Ved URL-struktur mener vi formatet for din hjemmeside.

Den gode SEO praksis dikterer følgende om URLS:

  • Brug små bogstaver og hold dem korte
  • Brug – til at adskille ord i webadressen
  • Undgå at bruge unødvendige tegn eller ord
  • Brug dine mål søgeord i webadressen uden ’søgeords-fyld’
  • Når du først definerer formatet for din permanente linkstruktur, er det eneste, du skal gøre, at optimere dine webadresser, når du udgiver nyt indhold.

Hvis du bruger WordPress som dit CMS, vil du bemærke, at når du opretter et nyt indlæg, tager WordPress din posttitel og opretter URL’en.

For eksempel, hvis dit indlægs titel er “10 Tekniske SEO tips til begyndere”, vil URL’en genereret af WordPress være http://www.eksempel.dk/10-tekniske-seo-tips-til-begyndere.

Dette er ikke nødvendigvis dårligt, men du kan gøre det kortere og skarpere, som eksempelvis: http://www.eksempel.dk/teknisk-seo, som er mere målrettet og desuden lettere at huske.

Re-design din webstedsstruktur

Opbygningen af ​​en hjemmeside er en meget vigtig SEO-faktor af mange grunde.

Brugere er mere tilbøjelige til at blive på et websted længere og finde ud af, hvad de vil have hurtigere, og søgemaskiner kan forstå og indeksere en hjemmeside lettere.

En stor fejl mange laver er, at de i deres forsøg på at optimere deres hjemmesider til konverteringer glemmer navigations- og webstedsstruktur, hvilket ender med at gå ud over deres placering.

Et typisk eksempel er at skjule deres arkivsider fra brugerne og have alt indhold under en enkelt kategori.

Google tager hensyn til den overordnede struktur af et websted, når man vurderer en bestemt side, og det er noget, der ikke bør overses.

Derfor bør dine side-kategorier blive optimeret, hvis du vil have en fordel i kampen for førstepladsen.

Tilføj Breadcrumb Menus

En breadcrumb-menu er et sæt links øverst eller nederst på en side, der giver brugerne mulighed for at navigere til en tidligere side (normalt kategorisiden) eller til hjemmesiden på et websted.

En breadcrumb-menu tjener to hovedformål: det hjælper brugere med at navigere et websted nemt uden at trykke på tilbage-knappen på deres browsere, og det giver et andet tip til søgemaskiner om strukturen på et websted.

Breadcrumbs er nævnt som et SEO element i forskellige SEO Guides, fordi de anbefales stærkt af Google.

Hvis du ikke allerede har disse aktiveret, skal du sørge for at få gjort dette hurtigst muligt.

Struktureret Data Markup og SEO

Strukturerede data bliver stadig mere vigtige de sidste par år, fordi det er stærkt anvendt af Google i søgeresultaterne.

Hvad er strukturerede data? Enkelt sagt er strukturerede data en kode, du kan føje til dine websider, der er synlige for søgemaskinerne og hjælper dem med at forstå indholdet af dit indhold. Det er en måde at beskrive dine data på for søgemaskiner på et sprog, de kan forstå.

Hvordan er strukturerede data relateret til teknisk SEO?

Selv om strukturerede data har at gøre med indholdet af et websted, er det en del af teknisk SEO, fordi du skal tilføje kode til dit websted for at få det rigtigt. Normalt tilføjer du den strukturerede data definition en gang, og du behøver ikke gøre noget ved det.

For eksempel i tilfælde af brødkrummer skal du konfigurere dine strukturerede data en gang, og der kræves ingen yderligere handlinger.

Det samme med artikler. Når du har tilføjet den korrekte strukturerede datadefinition til dit CMS, vil den automatisk blive anvendt til nyt indhold.

Hvad er fordelene ved at bruge strukturerede data? Det kan hjælpe dig med at forbedre præsentationen af ​​dine fortegnelser i SERPS enten gennem udvalgte uddrag, kendingsgrafer, og så videre. Forøg din CTR.

Hvad er brugen af ​​strukturerede data? Der er mange måder, du kan bruge struktureret data til at beskrive dit indhold. De mest populære er: artikler, opskrifter, begivenheder, jobannoncering, lokal forretning og meget mere.

Optimer dit XML Sitemap

Et af de vigtigste elementer i teknisk SEO er XML sitemap optimering.

Et XML-sitemap er en XML-fil, der viser alle sider, der er tilgængelige på din hjemmeside. Udover deres titel indeholder den også den offentliggjorte dato og den sidste opdaterede dato.

Søgemaskiner kan bruge XML-sitemap som vejledning til dem, når de gennemgår et websted.

Hvordan optimerer du din XML Sitemap?

XML-sitemapoptimering er simpel. Indsæt kun i dine sitemap de sider, der er vigtige for din hjemmeside. I de fleste tilfælde er disse dine sider, indlæg og kategorier.

Indsæt ikke i dine sitemap tag sider, forfatter sider eller andre sider, der ikke har noget originalt indhold på egen hånd.

Sørg for, at dit sitemap automatisk opdateres, når en ny side udkommer, eller når en side opdateres.

Brug Googles søgekonsol og Bing Webmaster-værktøjer til at indsende dit sitemap til Google og Bing og kontrollere statussen.

Tilføj SSL til at lave din hjemmeside HTTPS

Den seneste tendens på internettet handler om sikkerhed. HTTPS er et kendt rangeringssignal og er således en ekstra måde hvorpå du kan etablere tillid med dine brugere.

Når du installerer en SSL på din server, kan du få adgang til dit websted ved hjælp af https og ikke http. Dette indikerer, at enhver information, der overføres mellem dit websted og din server (f.eks. Brugernavne, adgangskoder, personlige data osv.) Er krypteret.

I fortiden var SSL vigtig for e-handelswebsteder, men i dag skal enhver hjemmeside på internettet have en SSL-installeret.

Hvis du ikke har SSL installeret, er det først at kontakte din hostingudbyder og bede dem om at aktivere SSL på din konto, og derefter skal du følge en migrationsprocedure for at aktivere SSL på din hjemmeside uden at miste dine placeringer.

Hurtigere ER bedre

Et andet kendt ranking signal er hjemmeside hastighed. Google nævner betydningen af hastighed i alle deres SEO-anbefalinger, og undersøgelser bekræfter, at hurtigere websteder udfører bedre end langsommere websteder.

Håndtering af webshastighed er et teknisk problem, og det kræver ændringer i dit websted og infrastruktur for at få gode resultater.

Dit udgangspunkt er at kontrollere din hastighed ved hjælp af tre værktøjer: google sidehastighed indsigter, pingdom værktøjer og google mobil hastighed værktøj.

Ovennævnte værktøjer vil give dig nogle anbefalinger om, hvad du skal ændre for at forbedre din hastighed, men som nævnt ovenfor er det et teknisk problem, og du skal måske ansætte en udvikler til at hjælpe dig.

Generelt, hvad du kan gøre for at gøre dit website hurtigere, er følgende:

  • Opgrader din server til at bruge 64 bit operativsystem
  • Opgrader til PHP 7.2 -> dette vil give dig store forbedringer i hastighed sammenlignet med PHP 5.2.
  • Optimer størrelsen af dine billeder. Der er værktøjer til at hjælpe dig med at gøre dette uden at miste kvalitet.
  • Minimér brugen af plugins
  • Opgrader WordPress og alle plugins til de nyeste versioner
  • Brug ikke tunge præfabrikerede temaer. De tilføjer en masse kode, der ikke er nødvendigt, bedre investere i et skræddersyet tema.
  • Optimer og reducer dine CSS- og JS-filer
  • Brug et cache-plugin til at vise cachelagrede sider til brugere
  • Undgå at tilføje for mange scripts i <head> på dit websted
  • Brug asynkron javascript-indlæsning

Mobil venlighed / responsiveness

At have et mobilvenligt websted er ikke valgfrit. Sandsynligvis er de fleste af dine brugere på mobilen og med introduktionen af det mobile indeks af Google, så vil dine placeringer lide hvis du ikke har en hurtig og mobilvenlig hjemmeside.

Mobil venlighed er en del af teknisk SEO, fordi når du har et mobilvenligt tema, der er korrekt konfigureret, behøver du ikke at håndtere dette igen.

Det er også en opgave, der kræver teknisk viden om, hvordan man opsætter det.

Den første ting er at kontrollere mobiliteten af dit websted ved hjælp af dette værktøj fra Google.

Hvis din hjemmeside ikke består testen, har du meget arbejde at gøre, og dette bør være din første prioritet.

Selvom du går forbi testen, er der stadig en række ting, du skal vide om mobil og SEO.

  • Din mobilwebsite skal have det samme indhold som dit desktop-websted. Med introduktionen af ​​det mobile første indeks vil Google forsøge at rangere mobile websites baseret på deres mobilindhold, så ethvert indhold, du har på skrivebordet, skal også være tilgængeligt på mobilen (herunder eventuelle interne links eller andre tilgængelige elementer på dit desktop-websted).
  • Din mobilwebsite skal indlæse på mindre end 6 sekunder (når den testes på 3G).
  • Det er normalt at have en lavere konverteringsfrekvens på mobil (sammenlignet med skrivebordet), men det betyder ikke, at du ikke bør prøve og optimere din mobilwebsite så meget som muligt.
  • Undgå at bruge pop-ups på mobilen
  • Et AMP-websted erstatter ikke behovet for at have en hurtig mobilwebsite. Selvom du har Accelerated Mobile Pages aktiveret på din hjemmeside, skal du stadig have et venligt og hurtigt mobilwebsted. Det mobile første indeks tager ikke højde for AMP-sider som en erstatning for mobilvenlige sider.
  • Hvis du allerede har en lydhør hjemmeside, så skal du sandsynligvis ikke bekymre dig om det mobile første indeks, men hvis du har en separat mobilwebsite på et underdomæne eller en mappe, skal du sørge for, at den har det samme indhold som din primære sider.

Konklusion

Teknisk SEO består af en række checks og indstillinger, du skal optimere for at hjælpe søgemaskinerne til at gennemgå og indeksere dit websted uden problemer.

I de fleste tilfælde, når du får din tekniske seo ret, vil du ikke nødt til at beskæftige sig med det igen, bortset fra at gøre periodiske seo revisioner.

Ordet teknisk betyder, at du skal have nogle tekniske viden til at udføre nogle af opgaverne (f.eks. Sidens hastighedsoptimering, tilføjelse af strukturerede data osv.), Men det er nødvendigt at gøre det ellers vil din hjemmeside ikke nå sit fulde potentiale.

On-site SEO: Denne form for SEO omhandler den måde du arbejder på din hjemmeside og er relateret til indholdet (content-delen på din side), samt hvordan du kan gøre det mere relevant for hvad brugeren søger på.

I modsætning til teknisk og Off-page SEO er det primære fokus her at give robotsøgemaskinerne nok signaler og outputs, så de kan forstå betydningen og konteksten for dit indhold.

Husk at søgemaskiner ikke læser en side som et menneske, men i stedet søger signaler for at finde ud af, hvad en side handler om.

Det er på dette tidspunkt, at du vil beskæftige sig med webstedsstruktur, søgeord, optimeringer af titler, overskrifter, interne links, image SEO, struktureret datapåmelding og andre teknikker, der kan sende de rigtige signaler til søgemaskiner.

Hvis det følger korrekt, vil on-page SEO også forbedre brugervenligheden og troværdigheden af et websted eller en blog.

Hvordan gør man?

Kvalitetsindhold kommer først

Når du beskæftiger dig med SEO, skal du altid huske på følgende:

Et websted med strålende indhold kan gøre det godt med eller uden SEO. Et websted med dårlig indhold vil ikke overleve med eller uden SEO. Et websted med godt indhold kan blive endnu bedre med SEO!

Så hvad er godt indhold?

Originalindhold (artikler, tekst, billeder, videoer, præsentationer, kommentarer osv.) – Ingen kopier eller omskrivninger af eksisterende artikler.

Indhold offentliggjort på din hjemmeside først – Selvom det er dit eget indhold, hvis du allerede har offentliggjort det på en anden hjemmeside, er det ikke godt for din hjemmeside.

Indhold, der også indeholder tekst – Prøv at få tekst til at ledsage dit ikke-tekstlige indhold. For eksempel, hvis du sender videoer på dit websted, skal du også tilføje en tekstbeskrivelse. Hvis du tilføjer billeder, prøv at beskrive i ord, hvad billedet handler om.

Indhold, der er nyttigt – Udgiv ikke indhold for udgivelsens skyld. Før du trykker på udgiverknappen, skal du sørge for, at hvad der går, tilføjer værdi til dit websted.

Indhold, der er godt undersøgt – Brugere ønsker ikke at læse hurtigt forberedte indlæg og det gider søgemaskiner heller ikke.

Lange artikler er bevist at rangere bedre end korte artikler.

Uformelt indhold – Hvis du skriver om et bestemt emne eller besvarer et spørgsmål, skal du sørge for, at det, du skriver, er berettiget og dækker begge sider af en historie.

Sidetitler

Når søgemaskinerne ‘læser’ (scanner) dine sider, kontrollerer de blandt andet de sidetitler, sidebeskrivelser, overskrifter og selve indholdet (tekst, videoer og billeder).

De gør det, fordi de har brug for at forstå, hvad siden handler om og derefter, baseret på andre faktorer (off-side SEO, domæne myndighed, konkurrence osv.), vil de rangere din side (for forskellige søgeord) i en position i deres indeks.

Hver side bør have en unik titel, der hjælper både søgemaskiner og brugere, til at forstå hvad siden handler om.

Tips til optimering af sidetitler:

Tilføj søgeord til begyndelsen af ​​dine sidetitler – Når det er muligt, føje dine måleord til begyndelsen af ​​din sidetitel. Dette hjælper søgemaskiner til lynhurtigt at opfange dét (eller dé) søgeord, som siden er målrettet mod.

Hvis du ikke kan få et søgeord i starten, er det dog ikke verdens ende. Bare sørg for, at dit mål søgeord er en del af titlen!

Samtidig er det vigtigt at skrive korte og beskrivende titler – De behøver ikke at være lange. Den generelle anbefaling er at holde den under 60 tegn, fordi dette er den gennemsnitlige mængde tegn, der vises af Google i søgeresultaterne.

Inkluder tal og magtord – At have tal i titlen samt magtord som “Ultimative, fantastiske, rigtige” osv., gør titler lidt mere interessante, hvilket kan øge deres CTR (Click Through Rate).

Du behøver ikke at inddrage dit domæne i titlen, da dette bliver tilføjet automatisk af Google. Du kan i stedet bruge de 60 tilgængelige tegn til at give en nøjagtig beskrivelse af sidens indhold.

Undtagelse for denne regel er, når du har et stærkt mærke, som folk nemt kan genkende, kan du overveje at have dit domæne i titlen.

Metabeskrivelser (sidebeskrivelser)

Disse beskrivelser er hvad søgeren vil se på søgeresultatsiden. Det skal være skarpt og beskrivende, kan være op til 160 tegn og er unikt for hver side.

Det er din mulighed for at reklamere for din side og overbevise søgeren om at klikke på dit link og besøge din hjemmeside i stedet for at vælge en af de andre links.

Det skal bemærkes, at Google ikke altid viser metabeskrivelsen du giver, men i stedet bruger deres egne, hvis de mener, at det er mere passende for søgeren.

Det er en måde at lede søgemaskiner hen til dine andre sider: Som forklaret ovenfor, når søgemaskiner finder en side med links, vil de også læse disse sider, så du kan bruge denne teknik til at fortælle søgemaskiner om sider på dit websted de har endnu ikke opdaget.

Det er en måde at fortælle søgemaskiner, som dine vigtigste sider er: Hver hjemmeside har nogle sider, der er vigtigere end andre. Interne links er en af ​​måderne til at finde frem til de vigtigste sider ved at sende dem flere interne links.

Det er en måde at øge brugerne bruger på dit websted. En bruger, der læser dit indlæg, vil sandsynligvis klikke på et link for at læse mere om et bestemt emne og dermed øge både tidsforbruget på dit websted, antal sider pr. Besøg og reducere afvisningsfrekvensen.

Tips til interne links

  • Brug ikke kun søgeord til dine interne links
  • Tilføj interne links, når de er nyttige for din læser (ikke gør det, bare for at gøre det)
  • Prøv at hold antallet af interne links pr. side under 10 (brug din sunde fornuft hvis i tvivl).

Eksterne links

Efter udgivelsen af Panda og Penguin er mange blevet bange for at linke til andres hjemmesider, da de mener at det vil udløse en straf fra Google, men det er forkert.

Ved at linke til andre websites af høj kvalitet, øger du tværtimod dit indholds troværdighed, og det er godt for SEO.

Google kan også bruge eksterne links som en måde at forstå mere om det emne, du dækker i dit indhold.

For at opnå maksimal eksponering i søgemaskinerne og holde dine brugere glade, har du brug for både off-side SEO og on-page SEO.

On-page SEO er vigtigst (i hvert fald for nye hjemmesider),

1) ‘Tal’ søgemaskinens sprog: Det er mere fornuftigt at starte med on-page SEO og få det rigtigt, end at forsøge at overbevise søgemaskiner om at give dig bedre placering med off-side SEO.

Søgemaskiner er computerprogrammer (software), og de ‘ser’ ikke en hjemmeside som en normal bruger, men de kan kun forstå kode og især HTML-sproget.

Med SEO og især på side SEO, taler du deres sprog. Dit mål er at hjælpe dem med at forstå, ved at give dem forskellige signaler gennem strukturen af ​​en side og indholdsoptimering, hvad en side handler om.

Jo flere signaler du kan give dem, desto større er dine chancer for at opnå bedre placeringer.

2) På side SEO handler også om brugeren: Glem aldrig, at dit primære mål er at holde dine brugere glade.

Off Page SEO kan bringe trafik til hjemmesiden, men hvis den ikke er konfigureret korrekt, eller hvis den ikke er brugervenlig, bliver resultaterne skuffende.

3) Mange hjemmesider gør det forkert: Det er utroligt, men rigtigt, at de fleste hjemmesider i dag faktisk ikke er optimeret til søgemaskiner.

På trods af overflod af oplysninger om SEO, tror mange hjemmeside-ejere at det ikke er værd at prøve SEO, og de afslutter inden de overhoved har prøvet.

I disse tilfælde har on-page SEO meget at tilbyde både med hensyn til brugervenlighed og også med hensyn til trafik.

4) On-site SEO er nogle gange alt hvad du behøver: Hvis du har en hjemmeside til en lille virksomhed, og du skal få lokale kunder på at søge efter forskellige vilkår på Google, så er side SEO alt, hvad du måske skal gøre.

5) Off-side SEO kommer efter On-site SEO: Før du selv begynder at tænke på, hvordan du kan promovere din hjemmeside, skal du sikre dig, at den er optimeret og i god stand.

Så det første skridt er at arbejde med On-site SEO og derefter gå Off-site.

Off-site SEO: Måder at promovere din hjemmeside på, så den kan rangere højere i søgeresultaterne. Denne type SEO er ofte kendt som link-building, og er processen med at få nævninger (links) fra andre hjemmesider der refererer til din side, for på den måde at kunne øge tilliden til forbrugerne under rangeringsprocessen.

Vurder denne artikel

Nyhedsbrev

Nordic Social er blevet en del af det prisvindende performance marketing-bureau s360!

Det betyder, at vi ud over vores eksisterende services inden for sociale medier nu også kan tilbyde en bred vifte af andre tjenester inden for digital markedsføring, såsom SEO, Google Ads og meget, meget mere.

For at høre mere er du velkommen til at kontakte Director og Co-founder, Alexander Morabbi. Du kan enten udfylde formularen nedenfor eller fange ham via E-mail eller +45 42760647.