TikTok for brands – Mod det uendelige TikTok univers

/Academy

Skrevet af Monica Hessellund

Estimeret læsetid: 2 minutter

Mail

Del

Tweet

Flere og flere brands får øjnene op for de muligheder, som TikTok tilbyder, men hvordan kan man bruge TikTok i sin markedsføring og branding? Hvis ikke du har svaret, så stiller vi skarpt på netop TikTok for brands herunder.

En helt særlig social media platform

TikTok er ikke længere bare et socialt medie, hvor unge mennesker deler løs af deres dansemoves, madopskrifter eller pranks.

Det er en solid digital platform, der har mere end 2,6 milliarder downloads bag sig på verdensplan og mere end 1 milliard aktive brugere om måneden. Hvis antallet af downloads og brugere ikke er argument nok for at komme i gang, så lad os lige tage et kig på, hvad platformen kan.

Ny E-bog:
Fremtidens Sociale Medier (2022)

Hvorfor overhovedet bruge TikTok som markedsføringskanal?

Spørg hellere, hvorfor ikke?

TikToks rammer giver brands mulighed for at lave en nede-på-jorden og anderledes form for markedsføring, som ikke nødvendigvis er begrænset af designmanual, tone-of-voice, værdier og retningslinjer. Og selvom det for nogle brands kan være meget forkert at have en mere loose tilgang til sin markedsføring, så er det for andre brands vildt effektivt, og forbrugerne elsker det.

Gennem TikTok kan du være nytænkende og kreativ og ikke mindst hoppe med på de trends og koncepter, som er hotte lige nu og her.

Så udover at lave content, der taler direkte ind i din målgruppes univers, kan dit brand også være med på det hold, der favner den digitale udvikling frem for at flygte fra den.

…Så hvad venter du på?

Det kan du bruge TikTok til

Mulighederne med TikTok er mange. Nedenfor har vi opridset, hvad du kan bruge TikTok til i din markedsføringsstrategi.

  • TikTok er den ideelle platform til at vise dit produkt eller service i brug i en upoleret og hverdagslignende sammenhæng.
  • Du kan give dit brand et mere personligt pust, som får det ned i øjenhøjde med din målgruppe. 
  • Du kan udnytte algoritmen til at styrke kendskabet til dit brand organisk.
  • Du kan skabe et community og få indsigt i dine kunders behov og oplevelser med dit produkt og dine services.

… og der er mange, mange flere gode pointer om, hvad du kan bruge TikTok til. 

Men først og fremmest handler det om at finde den vinkel, som passer til dit brand, og som ræsonnerer hos din målgruppe. Hvis du gerne vil se nogle forskellige eksempler, så har vi taget et par stykker med her:

  • Fødevarekæden MENY er blandt andet et af de brands, der har formået at bruge deres medarbejderes attitude til at lave super fed markedsføring – se deres TikTok her.
  • Anderledes gør Faxe Kondi deres produkt, merchandise og forbrugerens kærlighed til produktet centralt for deres profil – se deres TikTok her.
  • Domino’s mixer både personale, pizza samt originale og velkendte trends på deres profil – se deres TikTok her.

Kom i gang på TikTok

Hos Nordic Social har vi fra første øjekast elsket TikTok og dets muligheder. Vi har allerede stor erfaring med at hjælpe brands succesfuldt i gang på TikTok, og vi står selvfølgelig klar til at hjælpe dig!

Så hvis du efterhånden er blevet mere nysgerrig på, hvordan TikTok kan styrke din markedsføring, så er du meget velkommen til at kontakte Alexander Morrabi på alexander@nordicsocial.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

Alternativt kan du læse vores indlæg: Hjælp til TikTok – Lad eksperterne guide dig.

Sulten for mere? Læs flere relaterede nyheder.

Bliv ringet op

Vi ringer dig op indenfor 24 timer til en uforpligtet snak om din markedsføring.

E-bog: Fremtidens Sociale Medier

* Downloader du e-bogen accepterer du samtidig at modtage marketings materiale fra Nordic Social ApS. Du kan altid framelde dig igen.

Skal vi analysere jeres potentiale på de Sociale medier?

Få en gratis skræddersyet 360° analyse af din virksomheds sociale medier.

Skal vi analysere jeres potentiale på sociale medier?

Få en gratis skræddersyet 360° analyse af din virksomheds sociale medier.

Ring mig op