Advantage+ shoppingkampagner er designet til at forenkle annonceoprettelsesprocessen ved at tage sig af målgruppemålretning samt de annoncekreative elementer. Meta skriver selv:
Rather than manually testing many campaigns and parsing through separate targeting, creative, placements and budget setups, advertisers can now more quickly and efficiently create up to 150 creative combinations at once by setting up a single Advantage+ shopping campaign.
– Meta
Kort sagt, forenes kampagnetypen “Campaign” og “Adset” til en enkelt kasse. Følgende beslutnigner er såldes automatiseret .
- Placeringer
- Målgrupper
- Geotargeting
Alt hvad der skal vælges er således:
- Markedet vi ønsker at annoncere i
- Målsætningen
- Budget og schedule
- Attribuering vindue.
Herfra anbefaler Meta nogle annoncer, der har performet historisk godt som base.
Selve annonceopsætninge har ikke ændret sig fra hvad vi kender.
Elefanten i rummet: Retargeting og ekskludering
Siden man bare annoncerer til alle, bør man være bekymret for at ramme tidligere købere. Endvidere ville man frygte at miste data på hvordan de forskellige segmenter performer.
Advantage+ tager højde for dette ved at lade os inkludere alle de målgrupper vi ønsker i kampagne opsætningen. På den måde kan vi
- Få rapporter om udvalgte målgrupper performance
- Justere budget for enkelte målgrupper. F.eks. sætter et max budget for en given gruppe.
Det store spørgsmål som vi skal have besvaret er:
Kan en maskine gøre det bedre end os?
Når vi ikke kan kontrollere hvem der ser hvilke annoncer, vil det for eksempel være umuligt at tilrettelægge annoncer særligt til tidligere købere eller andre steder i funnel.
Samtidig er det heller ikke muligt at ramme geo-specifikt med annoncer. Dvs. at det ikek er anvendeligt for restauranter, store openings osv.
Meta har selv rapporteret at det har sparet en enorm mængde tid og et bedre CPA for langt de fleste der har benyttet det.